måndag 16 maj 2011

Nu är det Me myself and I som gäller igen...

Förförra veckan var nog den mest knasiga i mitt liv med slutproduktion av det som tagit upp nästan hela mitt liv senaste året. Dessutom ett par andra nya upplevelser i mitt liv.
O så förra veckan då, när allt plötsligt tar slut. Lugnet börjar komma tillbaka, folk skingras o ett par personer försvinner dessutom helt ur mitt liv.
Antar att det är nu man ska blicka framåt.
Antar att det är nu man ska bita ihop eller bryta ihop.
Ja, jag vet inte. Jag vet ingenting. Typ...
Jaha, så sitter jag här igen o lassar ur mig. Skriver o suddar, skriver o suddar. O inser att det är bäst att stänga in mig med mina tankar för mig själv igen. Det är me, myself and I som får brottas med varandra.

Vägrar att ha psykbryt på min lediga dag.
O när jag väl var igång o precis hade tänkt börja hade Leya gjort frukost till mig o då går det ju inte =)
Fast ska nog börja blogga lite mer nu i alla fall. O jag lovar - det ska inte bara målas i nattsvart då, den biten tar me myself and I om som sagt.

Hittade en gammal dikt här förresten som vi kan slänga med för att fylla ut tiden lite... Hå o hej med farbror Frej...



JAG ÄLSKADE DIG FÖR MYCKET

Ligger stilla under din sömn, i din kärleks omkrets 
 Jag älskar dig för mycket, så jag måste fly
Vågar inte tro på den lycka som till mig getts 
 Jag har gått för alltid innan dagen hunnit gry

Natten som vi bodde i
Visade den framtid som aldrig funnits till
 Lyckan får passera, den får gå förbi
Jag är vettlös utav rädsla för det jag vill

I mörkret så visste jag att närheten ljög
Vackra visor är aldrig långa
 Min tro var för liten, min längtan för hög
 Mina erfarenheter av att bli sviken för många

När jag insåg att lyckan var du, att du var mer än en vän
Att jag ville att du skulle komma, men aldrig gå
Vände jag om, för feg för att bli sårad igen
Valde ensamhet framför det liv med dig jag kunnat få

- – - – -
Jag saknar dig i allt jag gör
Men någon dag så dör min gråt
Om du undrat vart jag försvann, om du undrat varför
Jag älskade dig för mycket,  förlåt

00 08 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar