tisdag 19 juni 2012

Jag har förlorat en tävling - men vunnit ett val...


"Jag kan offra allt jag har för ingenting
Jag sträcker mig så långt det går
Jag kan tänka tills det knappt finns nått kvar
Jag har känslor utan uppehåll
Jag har förlorat en tävling
Men vunnit ett val
Har bestämt att stå helt utanför det där som jag blir ledsen av"
(Melissa Horn)



Ungefär så ja.
Så nu ger jag upp. Det kostar för mycket.
Orkar inte vara den som alltid försöker finnas där för de jag trodde brydde sig.
Att stötta, bära, ställa upp, uppmuntra, finnas där.
Jag räknar inte med att få något tillbaka.
 Det är inte det jag är ute efter - jag vet numera att jag klarar mig själv
o jag är så gärna där för er.
Jag ställer alltid  upp för er, tveka aldrig över det!

Men snälla, behandla mig varsamt.
Ljug inte för mig
Utnyttja mig inte
Trampa inte på mig.
Gång på gång.
Krossa mig hellre direkt.

Jag ber om ursäkt för om jag blir för mycket ibland.
Jag vill bara väl
Men nu släpper jag taget

Ingen blir gladare än jag om ni finns kvar
Men det är inget jag räknar med
Det är inget jag väntar på
Det är inget jag kommer att kämpa för längre
Livet måste gå vidare -
o jag hoppas att ni väljer att följa med.
Fast nu är valet helt upp till er.






.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar