söndag 25 november 2012

Fredagens minnesluckor

07.53   Datorskärmen vägrar ge nån bild. Jag pratar lugnande med den, klappar den, viskar saker till den, klappar till den, vrålar o daskar till den. Sen kommer jag på att jag glömt starta datorn.

08.15 För en VÄÄÄLDIGT märklig dialog med försäkringskvinnan på Trygghansa. Missförstår frågor, hör inte vad hon säger, förstår inte vad hon menar. Avslutar exempelvis med att sitta tyst i luren i en minut tills hon frågar om jag bestämt mig för hur jag vill betala. Hoppsan, o jag som satt o väntade på att hon skulle säga något. Dags att ta fram örontopsen tror jag.

09.44 satsar på att lägga mina pengar på fortkörningsböter isf julklappar.
 
10.13 försöker skämta med snubben i kassan som undrar om han får vika min nyinköpta plyschduk o jag svarar att det är ok om den inte blir skrynklig. Inser att jag talar till en 20Plussare som alltså därför avsaknar ironi
10.34 Lyssnar på dialogen mellan två medelålders kvinnor som jobbar på ÖB när de snackar skit om en yngre anställd
10-13 är bara allmänt effektiv
13.03 hånskrattar åt den som parkerat så himla galet bredvid mig
14.07 kommer ut o upptäcker att jag parkerat 7 gånger knasigare. Bilen står halvvägs ut på körbanan. Fattar inte hur det gått till
14.45 Diskuterar mordredskap med en äldre herre som inte kan få upp den...
16.20 får näsblod. Igen
20.00 påbörjar den årliga julgardinsstrykningen med den sedan förra året traditionella shotzracet. För varje fönster som blir klart intas en shot.
Hinner till 13 st denna afton. Sen minns jag inte mer.
 
Trevlig Älg!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar