fredag 30 augusti 2013

Nästan normalt inlägg


Det finns två saker just nu som kan ta sig i skogen o dra åt Röven.
Herbalife o Horton.

Visst, jag går inte på nån Herbalife-diet eller så men började dagen med en Cappuchino-variant. 
Glärg. O efter ett par timmar en till fast då med den vanliga "goa" vaniljvarianten.
Grejen är ju bara den att jag märker hur fruktansvärt sur o grinig jag blir när blodsockret eller vad det nu är, håller på att dippa för fullt o jag håller på att emigrera av hunger. O då gäller det att någon inte är i närheten.
Oftast är jag ju dock i närheten av mig själv (absolut inte alltid, jag är en mycket splittrad människa) och då håller jag ju på att reta gallfeber på mig själv. Gnatar o gnäller o är sarkastisk o sätter fälleben o sånt. 
O då måste jag ju kontra med att göra samma saker tillbaks mot mig själv. O så håller vi på.
Me, myself and I.

O så Horton. 
Som senaste året kommit o hälsat på lite då o då. O som brukar sätta onda ögat på mig, bokstavligt talat. 
O då vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen. Idag ligger han bara o vaktar. Vet inte om han kommer att hoppa fram o skrika BU eller sakta försvinna. Fast bara det att han ligger där o lurar räcker.

O där var det färdigpratat om krämpor.
Tack o lov. 


Mr Horton o Herbalife är kanske inblandade i att jag är något labil idag.
Som att jag gråter en liten trudelutt när Leya kommer hem från skolan.

Fast idag var ju inte riktigt en vanlig dag.
Hon har ju faktiskt åkt skolbuss i ett års tid TILL skolan. Men idag skulle hon för första gången åka HEM själv. O det är en helt annan femma. Alltså, man är inte så stor när man är sju år o ska ut i skoldjungeln bland en massa andra elever o sedan hitta till rätt buss bland ett 10-tal olika gigantiska o lite mindre bussar.
Hem kom hon i alla fall, smått överlycklig. O möttes av en mor som fällde en tår
O var stolt ända in till benknotorna.


För övrigt är det MYCKET på gång nu! 
En rolig sak är att jag har börjat lägga upp mina texter  i en textbank. Igår la jag upp 7 st av de äldsta. 
O i morse hade det laddats ner 10 gånger från mina texter. Inte för att jag räknar med att någon kommer att vara intresserad av att använda något, men det är ju i alla fall kul att folk självmant laddat ner möget.
Bra, fortsätt så. För nyss har jag lagt upp 7 stycken till.


O här har inte jag tid att sitta o gagga. 
Hej Svejs!

ps. undrar hur många gånger jag skrivit ordet O i detta inlägg...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar