fredag 4 oktober 2013

Det är det här jag ska krypa upp i jultomtens famn o viska...


Jo, det var ju det här med önskningar...
Kom på för några dagar sedan vad jag verkligen verkligen skulle kunna önska mig.


O då tar vi den ytliga vägen denna gång, vi leker inte deltagare till Miss World o önskar oss fred på jorden o att alla ska få vara friska  o lyckliga o fortsätta sy sina egna kläder (eller det sista var kanske Lena PH?).
Nä, här snackar vi ting.
Eller, det är ju snarare så att det är absolut det vi inte ska snacka. 



För oavsett om det kacklar mot jul, om jag snart är på väg att fylla 30 eller 50 eller om nån helst sonika bara skulle vilja överraska mig nån gång så är det just detta som skulle få Ingela att smälta totalt:

UPPLEVELSER    * trumvirvel hörs


O då menar jag inte Ballonguppstigningar över Riddarfjärden, whiskyprovningar under Riddarfjärden eller Vargklappning o Gocartsbrumbrum efter Riddarfjärden. (fast jag skulle fortfarande vilja flyga stridsplan. Nödvändigtvis inte över Riddarfjärden...)

Nej, nej - några av de mest minnesvärda ögonblicken i mitt liv är nog "gratisnöjen". 
När man kuskat runt i en bil med destination okänd, klampat omkring med en basblockflöjt, nattbadat med en polis, suttit böjd över ett bord o limmat ihop fingrarna med glue-dots...

Det handlar ju mest om sällskapet. O att bara ha kul ihop. 
Man behöver inte ens ha kul.

Jag är dock rädd att jag är den ständiga "lekledaren", som alltid förväntas ta alla initiativ o pracka på  folk mina förslag om det ska till nån form av umgänge.
Jag hoppas vid min gud (eller nåt) att det inte ÄR så, utan att folk faktiskt är på för att dom vill.
En gång i somras fick jag förfrågan att följa med till RixFM i Malmö. Nu kunde jag ju inte det, men blev så himla glad att någon frågade, att någon tog eget initiativ till att umgås o vad som skulle ske.
Då känner man sig inte lika desperat liksom =)

Så det finaste man skulle kunna ge den här tantan är lite av sin tid. Jag skulle nog tacka ja till det mesta.
"Tja, ska du med till kyrkan på söndag? Bara för att..."
"Ska vi cykla rakt in i skogen o räkna myror? O plocka svamp? (Nu hatar jag svamp. Men jag skulle gladeligen plocka både den o myror)
"Ska vi spontandra upp till Liseberg? Montera ner en lagård? Se på film? Bara vara?"

JAAAAAA!!!! =)

Förra helgen blev jag iofs tillfrågad att dra 11 mil ToR till ett nöjesställe.
För att agera chaufför...
Så det tar sig ;)

Kära Tomten!
Om det inte går att uppfylla detta, önskar jag mig i andra hand  en ny o större iPhone. 
Den jag köpte förra veckan visade sig ju vara för liten, 
så när jag laddat över allt gammalt till den nya, var den full.
Som flickan sa...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar