lördag 12 oktober 2013

Mindre att älska...


...närmare bestämt 5,5 kilo.
Verkligen ingen bedrift kanske men för mig är det en liten seger, framförallt att jag faktiskt är på gång o att jag KAN saker om jag verkligen vill. YAY!

Mer än halvvägs i alla fall, tanken är att ytterligare 4 kilo mindre av mig att älska ska bort innan revypremiär. Sen får ni givetvis gärna älska mig lika mycket ändå. 
Kan ju inte förbjuda nån liksom.


Gött att ha börjat träna i alla fall även om jag ALDRIG ALDRIG kommer lära mig att springa.
En låt går bra, sen är det kört. Men vad gör det - de här pålarna som sticker ner i skorna går ju faktiskt att gå ganska raskt med osså.
O gymmet har jag inte vågat röra, fast jag har kort dit med. Alla maskiner ser livsfarliga ut ju! 
Jag måste vara helt själv där så jag kan smyga runt o testa att klämma mig i maskinerna i min ensamhet.
Alternativt får någon av er som kan sånt här erbjuda sig att följa med mig o visa var skåpet ska stå. 
Och roddmaskinen.



Simma är ljuvligast - men det hinner man ju tyvärr bara göra en gång varannan vecka.
 Ska bygga en egen bassäng så jag kan ha  öppet-tider som passar mig.
Alternativt så får jag väl crawla runt i dammen.


När jag började med det här att motionera mera o ändra kosten så körde jag en period på Herbalife.
Big  No No. 
I alla fall för mig.
Jag drack o drack o åt de här sabla barsen o det enda som hände var att jag gick omkring med ständig värk i magen o ett OTROLIGT humör. O då snackar vi inte glatt. Jäklar vad sur jag var!
 Konstant liksom. 
Inte alls som nu när jag bara är det varannan timme...
Sen trappade jag ner med Herbalife o dagen efter hade vägen rört sig för första gången.

O nu leker jag med tanken att om man fortsätter så här med att gå ner knappt ett kilo i veckan - 
tänk om exakt ett år -
då väger jag ungefär 11 kilo! 
Häftigt.
Oj oj oj vad jag ska ut o resa i världen då.
Då kan jag ju nämligen checka in mig själv som handbagage.






2 kommentarer:

  1. Hör av dig om du vill ha gymtips, kan följa med dig någon gång jag är hemma om du vill? Haha kan inte direkt säga att jag är bra, men jag har var där lite i alla fall. ;) ...och så har jag min "PT" (läs: Rasmus) som kan en del med. :)
    Är bara att fortsätta, jag kämpar med de sista kilorna just nu också! HEJA OSS!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jaaaaa! Vi tar ett gympass på höstlovet vetja om du har tid lust o ork. För ni är i Småland en skvätt då? =)
    O heja oss!

    SvaraRadera