fredag 25 oktober 2013

R.I.P

Det svänger om dagarna kan man ju lugnt påstå. (eller lugnt...det kan jag knappt stava till. Det KAN jag faktiskt inte stava till, skrev visst lungt nyss...)

Minus. 
Dagen inleds med dödsfall i familjen.
Lillkillen har cyklat runt knuten o tillbringar numera sin tid tillsammans med "morfar". 
Ibland räcker ord inte riktigt till när man ska trösta men det är ganska fint att bara vara tysta tillsammans också. (det är väl iofs enda gången jag uppskattar tystnad. När man kan vara tysta tillsammans för att man faktiskt inte behöver säga något o så möjligtvis efter en dag full med ljud.)
Nåväl, Leya är nog bland den mest förnuftigaste person jag vet (undrar vem som är mamman?) 

Plus.
Pysslar med allsköns nyttogöromål samt gör allt för att skjuta på ett sånt här gigantiskt orosmoment. Biljettbokningen som det visade sig vara megastrul med igår o jag befarade det värsta med,  samt att få sitta o bråka med leverantören hela nästa vecka.
Tar ändå tag i det o hittar plötsligt en knapp i bokningssystemet som ger mig svar på ungefär alla mina frågor, släpper den där gigantiska stenen o gör att jag även kan släppa denna punkt på dagordningen efter bara en halvtimme.

Plus.
Passar på att designa ett gäng visitkort. Kul. O det är ju ändå gratis. Förutom frakt. Så jag kör dubbla. Både till Jisses Amalia o för själva 2Enjoy.

Minus.
Jävla Horton. Komma o hälsa på helt plötsligt idag. Trodde att han dragit. Men det känns ju TRYCKT att Horton är tillbaks. Minst sagt.

Plus.
Mitt hjärta är borta. I alla fall den mesta värken.

Minus.
Redo att gå till bokningen med mina visitkort. Förklara gärna för mig hur något som påstås vara gratis förutom frakt helt plötsligt landar på 679:-. Gratispriserna ändrades när man gick vidare o alla möjliga påhittade påslag dök upp. Avbröt ordern. Ska tälja mina visitkort i stället. I pimpsten. Mycket mer personligt dessutom.

Plus.
Pimpsten (hur säger man det på göingemål tro?)

Minus.
Betalar räkningar. Hahahahahaha. Ja, jag säger då det...

Plus. Plus. Plus
Nu är det faktiskt höstlov!!!! Från mitt ena jobb. Innebär att jag kan jobba hur mycket jag vill med revyn...
Fast tänker unna mig lite kvalitetstid också. Because I´m worth it. (eller hur det nu stavas)
Jobba kan man förrresten göra på nätterna. Förresten stavas förresten inte med tre rrr. O jag lär mig aldrig om man ska avstava det eller inte.

Minus.
Jag vet inte hur man stavar till förresten. Men förfest skrivs ju ihop så det görs väl förrest osså då. Det är ju ändå nästan samma sak menar jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar