fredag 8 november 2013

Från 1-100 på tre minuter...

1. Hur gammal är du? Fyra Nolla o 11 månader

2. Hur gammal känner du dig? 28. O har alldeles för ofta problem för att jag aldrig vet hur gammal jag egentligen är utan får börja räkna från årtalet jag föddes

3. Vad har du gjort i dag? Jobbat hemma med 1000 projekt minst. O slitits mellan de tre olika telefonerna jag numera bevakar. O nu ska jag på utvecklingssamtal, sedan försöka hitta till Odensjö o sen hem o jobba mer. O fått ännu fler gulliga positiva saker via telefon.

4. Vilken film såg du senast? Turbo

5. Vem ringde du senast? En kvinna på kommunen i Älmhult

6. Är du besatt av någonting? Ja

7. Är du rädd för blod? Nej. Inte vampyrer heller. Men ska man se mig totalt livrädd så ska man ha vita ögonvitor som en i såna här exorcistfilmer. Jag pallar verkligen inte med det. Skriker o springer ur.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Stor fåtölj framför dator i ett pysselrum totalt belamrat av papper o papper o pryttlar

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nähähä

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Definitivt.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Ja själva garderoben är ju vit. Innehållet övervägande svart ( så klämkäckt)

12. När vaknade du i dag? kl 6.25

13. Vilken är din favorithögtid? JUUUUL!!! Har varit den enda tid på året då släkten oftast träffas

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? På en brygga mitt i natten utan totalt någonting att tänka på

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Hmmm, knepigt. Men alltså Svinhult - hur kul är det på en skala egentligen?

16. Hur vill du tillbringa din pension? Dansandes på en karibisk ö. Drickandes sliskdrinkar (skvimpar det inte ut då om jag dansar?)

17. Vad lyssnar du på just nu? Tystnaden. O ljudet av en fiberpenna

18. Har du någon gång brutit ett ben? Japp. I några handleder

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  MJÖLK!!! Sen är ägg socker mjöl o margarin ett plus

20. Vem är din favoritkändis? Är det här ni kommer tro att jag svarar Johnny Depp? Åh, jag är så tråkig så jag kommer inte på så många andra. Jag tänker vidare...

21. Vad är du på för humör just nu? Robot som den senaste månaden. Ungefär totalt nollställd alltså.
  
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa. Och Ydre
 
23. Snarkar du? Nä, gör du?

24. Vilka yrken har du provat på? Lokalvårdare, de flesta butikssysslor på Hemköp, barnledare i allsköns former, PC-byggare, PC-försäljare, Innesäljare på kontorsvaruhus, Producent, regissör, skådespelerska, sufflös, teaterpedagog. Tyyyp. O ett gäng till antar jag.
 
25. Hur går du helst klädd? Genom att sätta det ena benet framför det andra. Va? Jaså, i vilka kläder? Ofta jeans o bylströja men stormtrivs i dräkter samt klänningar, snickarbrallor o vadarstövlar. Trivs i det mesta alltså. Men hatar täckjackor. O handväskor. Men handväska går jag iofs inte så ofta klädd i...


Nä min själ, jag känner att här hinner jag inte sitta o svara på 75 frågor till o det skulle bli hur tråkigt för er som helst att läsa. Jag sprider ut det på 25-frågorsetapper i stället.
Fint. Då syns vi en annan dag.
I morgon är en annan dag.


Igår skulle jag lösgöra en halsduk som fastnat i en fälla. Det var då den slog igen om mitt finger. (fällan alltså, inte halsduken) Det gjorde ont. O kändes inte så begåvat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar