onsdag 26 februari 2014

Mr Cheif Cock har ett o annat att säga

Resedagbok Kanarieöarna  - måndag 17 februari

Vaknar 06. Tjena
Ingen champagne till frukost, den var borta

Leya till Fun Break. Jag o Andreas till nån relaxtjofräs vi fått presentkort på via hotellet.
Lite ångbastu bubbelpool etc.

O sen kom solen!!!! Blev en del solande idag. O vem lyckas bränna sig? Grattis Ingela, mycket begåvat. Trodde ju inte solen tog... Mitt namn är numera Hummer

Peppar peppar, o det här vågar man inte säga, kommer att få igen det sååååå mycket, men ryggen är bättre idag. Inte värt att riskera nåt dock så har bara kollat o dreglat åt morgongympa o dansaerobic. Krängde dock ner min lekamen i plurret o deltog i nåt som från min sida skulle likna vattengymnastik. Ja halleda.

På eftermiddagen testade jag att öppna fönstret som varit helt mörkbelagt o som jag trodde var förbjudet att öppna o att det var junk utanför. O vad uppenbarar sig om inte havsutsikt 25 m bort!!! Synd att det tog tre dygn innan man uppräckte det. Tur att man upptäckte det... Har ju hört havet brusa på natten men trott att det var åt ett helt annat håll Så havet o havsutsikt 25 meter bort på ena hållet från hotellet o 10 meter till poolen på andra hållet. Lyx:)

(Tadaaa! Jag heter Atlanten o jag bor också i er lägenhet)


Rast vila middag. Jobbar på med min vin o såsdiet
Tar en kaka jag aldrig tidigare skådat. Tar ett bett o grimascherar av avsmak. Precis samtidigt går kökschefen (eller the cheif cock som Andreas kallade motsvarande man i Egypten) precis förbi mitt bord, ler vänligt o säger Bon apetit. Det är då det flyger florsocker ur min trut samtidigt som alla spanska artighetsfraser är borta o jag utbrister i ett "jaaaa"


22.09 utslagen av trötthet. Kostar att ligga på topp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar