fredag 7 februari 2014

Paradise Hotel eller Jesusfestivalen i Älmhult?

Oj, här var en blogg...

O det är just vad det får bli idag. En helt enkel liten lägesbeskrivning över livet i realtid.
Tenderar väl att bli en del vovve-inlägg framöver, men lugn  - ni som saknar de kryptiska inläggen om svarta själar o dimhöljda mörker får ge er till tåls, men de kommer, de kommer. Måste bara föra in lite valp i vardagen med.
 
Just nu präglas mina dagar av att gå sönder, torka hundbajs, säga NEJ o AJ AJ, gå sönder på lite andra ställen, torka hundbajs samt se saker gå sönder. O jobba.
 
Summa summarum 1: Vi har skaffat vovve. Var väl inte tänkt förrän framåt sommaren, men revyn är ju över o lugnt kan man ju inte ta det så då blir det som det blir.
En gosse, med pensionerad polishund modell långhårig schäfer som far o 75% schäfer 25 % Border Collie som mor. Nån ska ju ha det. O inte är det jag.
 
Summa summarum 2: Min kropp vill inte som jag vill o jag vet ju sällan vad jag vill o då är det ju inte lätt att vara kropp. Kombinationen skaffa valp o nattvaka den samt "min kropp vet inte vad den vill" gör att bäddsoffan i TV-rummet numera står uppbäddad. Ibland befinner jag mig även i den. Ibland råkar TV:n stå på ihop med denna kombination o det är då jag har råkat följa ett par avsnitt av Paradise Hotel. Sen var jag tvungen att kräkas.
En eftermiddag såg jag ett ännu knäppare program. 4 brudar som hade tjejweekend nånstans over there. Herregud så spåniga! Vi  ett tillfälle var det på eldshow, när en ena oroligt sa att hon ville sitta längre bak så att hon inte skulle bli solbränd av facklorna. Senare på kvällen var de på restaurang. Då myntade den ena: "Har ni sett någon måne här? Alltså, jag undrar om det finns någon måne i det här landet"?
Ja halleda.
Igår råkade jag få på Jesusfestivalen från Älmhult på TV. Herregud! Minst sagt. När pastorn o översättaren som båda var halvt i extas plötsligt började bråka om en översättning visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Det var mer skrämmande än alla Saw-filmerna tillsammans.
Vet alltså inte riktigt vilket program jag förfärats mest över - Paradise Hotell eller Jesusfestivalen.
 
Summa sumarum 3: Ibland jobbar jag faktiskt också. Fast bara den tid jag ska. Det är därför jag kan glo på TV o torka hundbajs osså.
 
O i helgen är det totalt inget inplanerat! Vet inte om det hänt på ett o ett halvt år.
Kanske hinner jag dammsuga. O torka hundbajs. O varför inte i kombination med varandra.
Jag är inte så jädra dum som jag ser ut!
Möjligtvis dummare...
 


Liten Vovve. Troligtvis Zack.
 Jag tyckte iofs Tinnituz. Eller Absinth, Konjak, Ozzy, Zimba,Chaplin eller Taco. Quasimodo hade varit kul med, men i nuläget tror jag snarare det är mig själv jag ska döpa om till det.


 
Jag kan själv.
 

 
Det kostar att ligga på topp.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar