söndag 2 mars 2014

Fastnar i säkerhetskontrollen samt upptäckten av Cannabis...

Resedagbok Kanarieöarna  - fredag 1 feb

Visste inte att jag kunde fram-mana såna hjärnspöken.
Vinterkräksjukan härjar ju som sagt för fullt på hotellet o hela Kanarieöarna.
Bara tokskräcken att bli sjuk gör att jag snurrat runt halva natten o mått dåligt.
Upp till slut i alla fall o peta i mig den sedvanliga oerhört nyttiga frukosten o då blev läget bättre samtidigt som jag då också kunde notera att de andra verkade friska.

Packa o checka in allt bagage. Så fruktansvärt smidigt!!!
Man gör alltså detta på hotellet. Sedan körs det iväg separat till flygplatsen. Guld!!!

Sola i blåst, inmundiga en macka, köpa en vulkansten o så på bussen till flygplatsen.

Handbagaget fastnar givetvis i spärren o jag håller på att bli måttligt osams med kvinnan som gormar på om dator som måste ut o jag som måste in o hej o hå. Tur att jag har sån enorm uniformrespekt så jag bara muttrar små svenska icke trevliga ord till henne.

(I väntan på Vadå)

Vi boardar planet en halvtimme efter utsatt tid o jag har min själ aldrig varit med o snabbare plan att få igång allt o lyfta. Från det att vi gick ombord tills vi lyfte gick det max en kvart. Planet stannade inte ens upp innan det gasade på utan drog direkt. Medvind gör oxå att vi tydligen kör in närmare en timme. Gött!

Nu sitter jag här, klockan är snart 19 svensk tid o nu ska jag fota solnedgång över molnen. Grymt!

(10 min efter upplyft o till vänster skådas Teide)


(Solen var ovanligt nära sin undergång denna afton...)

O vi landar i Jönköping 20.40, får väskor inom 10 min, styr kosan hemåt, äter svensk vällagad husmanskost på McDonalds o är hemma 23.15

Det var den semestern det...

Veckans största felköp:
När Andreas packar upp sin fotkräm baserad på Aloe Vera, så visar den sig visst vara baserad på:
  (Fotkräm med Cannabis - när din egen fotsvett inte får dig tillräckligt hög...)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar