torsdag 20 mars 2014

Tappat hår

Märkligt. När man gjort ett mer seriöst inlägg så känner man ibland att man måste "väga upp det" med ett mer blahajigt så att folk inte ska tro att man helt håller på att gå under isen. 
Så då gör jag det.

Följ med på en kortfattad redogörelse för det stora ko-släppet på Balders i Helgen.

För ett år sedan körde vi en stor 80-talsshow - Absolut Show, på teaterfestivalen.
När man nu hörde talas om att Balders skulle ha 80-talsfest så var tanken att samla ihop ett gäng o bröta ut dit o äga dansgolvet till alla inrepade låtar.
 Gänget blev i slutet endast 4 st.
Fast vad gör väl det när några hundra till väl fanns på plats där det hela begaf sig o skön musik hela kvällen.

Det jag var mest nöjd med denna afton var att det var ombytta roller. 
Jag har vid något tillfälle följt med mina adepter där jag definitivt varit äldst.
  (vänta nu - var det 15-års på Maskinen? Pinsamt) 
Så det var hiskeligt kul att slita med dom till ett ställe där det i alla fall fanns några i min ålder.
 O en hel del över. O för all del, en hel del yngre också.

 O nu över till ett par bilder bara för att jag ska få ihop detta snabbast möjligt o slänga upp det innan nästa lektion (har jag nånsin sagt att jag har underbara elever btw? Det har jag. Insåg det både i måndags,  i går o för 10 minuter sen o så om 20 min igen )


Förfest. Med våffeltänger, energidryck o en illusion om att jag färgat håret


Vårt lilla gäng bestående av Felix. Lisa, jag o Julia.
 Alla verkar tämligen skeptiska över vad som komma skall.


Men efter en kvart har vi dansat gospellåtar för grannarna o är redo att bege oss av o då har humöret stigit


Vi är smidiga nog att komma dit en timme efter att det öppnat. Då ser det ut så här. Helt tomt på dansgolvet. O 30 pers som sitter uppradade längs väggarna.
 Får ångestattack o flashbacks från hur det var på skoldanserna i högstadiet.


Kors då. Hade jag vetat att de kunde fixa det på plats hade jag ju inte behövt
 klippa o klistra för hela slanten själv.


Dansgolvet fylls på o det blir nästan trångt efter nån timme. Vansinnigt roligt att stuffa loss så totalt i alla fall. Någon verkar ha haft ännu roligare än oss för detta hår hittas helt plötsligt på golvet...

Trevlig kväll övergår i natt som blir väldigt lång men tämligen trevlig. 
En hel del bekanta ansikten o ben träffade man på också
(okej, det lät konstigt, men jag menade mest att på dansgolvet såg man mest ben.
O Nisse. O en till Nisse (faktiskt. De heter Nisse båda två)
Clabbe var dock trist o spelade aldrig den låt jag önskade till den ena nissen. 

För övrigt hittade jag inte Nemo. Men jag försökte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar