torsdag 11 september 2014

Ljuv som en....traktorgrävare...


Jo, nu är jag väl förvisso en av få feminina varelser som faktiskt tycker att fordon kan vara vackra. Har ni exempelvis sett en Viggen? Vackert
Men nu var det inte så jag menade med min rubrik. Att jag påstod att det här var vidare vackert.
Ville mer syfta till det faktum att oftast när jag gör något blir det inte helt rätt...

Idag lyckades jag ju faktiskt kravla mig in i en klänning.
 O vit dessutom!!! Shit happens!
 Eller det var kanske fel uttryck i kombination vit klänning...
 Vad tusan hände liksom kan vi säga i stället.

O lyckades till o med skaka ur hårtofsen o låta håret svalla (hade varit extra lattjo om jag hade borstat det med, men man kan inte begära allt). Halsband o grejor...
...som avslutas med ETT PAR VITA BOMBASTISKA MILITÄRKÄNGOR!!! 
Typ.
Men vadå, de var vita, jag ville testa dom o dessutom är jag kontrasternas moder.

För övrigt har jag pga illasinnade älgloppor fått en släng av nackspärr.
O hittat kantareller
Men inga lodjur.

Förtidsröstade gjorde jag igår. 
Har inte haft en aning om vad jag ska rösta på o valkompasserna jag gjort är helt missvisande. Återstod att sätta sig in i politiken en smula. 
Då plötsligt klarnade det.
O medan det fortfarande var klart sprang jag iväg till bibblan o förtidsröstade.
Gött. Där föll en sten

Nu ska jag snart släppa iväg mina ungdomar på byn där de ska utföra en massa galna uppdrag. Så ser ni en massa knastrattar ute på vift, var snälla mot dem o gör som de säger. De är bara underbara.

Kvällen avslutas med att frenetiskt glo på Böda Camping i jakten på en smärre hjärtattack om man råkar vara med.

Rapa har jag för övrigt glömt hur man gör tror jag.

Shit happens. Fast inte idag helst.

(o guuuu´ vad dessa inlägg som görs denna vecka känns ytliga. Men en utmaning är en utmaning.
Skyll på det. Som flickan sa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar