tisdag 9 maj 2017

Jag är på Gång! (jag är laddade, jag är tända...eh)

9 maj är internationella "dagen när Ingela tog tag i sitt liv."

Inte minst för att jag nappade tag i den där Göra-listan som fått sticka under stolen så länge.
O bockade av minst ett par punkter på den. Bland annat: Uppdatera blogg.
Tar man tag i en göra-lista o hastigt o lustigt ska uppdatera sin blogg för att freda ett tärande samvete så blir det såhär. Blahaj. O bläha.
Det blir bättre framöver, jag lovar.Kanske.

Andra punkter som var revolutionernade var bland annat:

* Jag gick ca 1 km med Voffe. Något jag inte kunnat göra på över ett halvår pga skadad fot. Idag tvingade jag mig. Det var inte helt optimalt känner jag nu o jag kommer nog att få äta upp det (åh vad gott med fot!) men jäklar anamma, kanske kanske kanske kommer  den där foten att hänga med ett tag till i alla. Det finns hopp om livet. O om foten.

* Jag städade äntligen undan den där gamla bröllopsklänningen

* Jag tog tag i det här med tatuering.

* Jag försökte lära mina fritidselever att joddla. Samtidigt som jag själv försökte lära mig busvissla. (gick sådär i bägge fall)

*....o kors i frikadellerna -jag tränade just en skvätt i gymmet!

Nu ska jag gå o somna i den där manushögen
o den där boken som legat på mitt nattduksbord i nåt år också! Wihoo! Bom bom bombom.


Dags att lappa ihop de där skärvorna o spotta ut näsringen -nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar