fredag 23 mars 2018

Ni kan sluta skratta nu...

Har du inget vettigt att säga så håll tyst.
Så brukar det väl heta.
Men det kan inte jag.

Just nu.Just här.
Jag håller tyst så ofta annars. Försöker i alla fall.
Det finns så många andra som vill prata. Helst i munnen på varandra.


Jag kände helt sonika att det var dags för ett blogg-inlägg.

Men har ingen aning om vad det skulle handla om.
Mitt senaste Ullareds-besök? 
Näe, dessutom är det möjligt att det kommer en löjeväckande haul på detta på Vloggen i stället.



Ett patetiskt inlägg med någon gastkramande text eller citat som sätter känslorna i gungning?
Nä. Inte idag.


Jag frågade Felix lite snabbt. Han svarade att jag skulle blogga om mitt lov.
 Men det har ju inte börjat än. O är inte ens något lov. Bara ett par dagars obetald semester.
Det får ni höra mer om efter lovet. 
Själva lovet tänker jag då på. Inte min obetalda semester.

Sedan föreslog han Jesus. 
Han fyller år idag så honom ska vi inte störa. Men hälsa honom gärna o gratta.

O till sist föreslog han min deklaration. 
Men då är vi ju tillbaks till det där med gastkramande text o känslorna som sätts i gungning.

Så det blir ingenting.


Jo jag lägger upp en bild på mig själv från min 18-årsdag. 
Med missfärgat orange hår, 3 kilometer utväxt, cerat som tydligen utvandrat, spetsblus, egengjorda örhängen o en julrosett i håret.
Those were the days!
För övrigt fick jag en bergsprängare av Lasse i present. Som inte funkade. Men jag var glad ändå.





BONUS:

Äh, hittade ett par bonusbilder med. 
Här på en typ 10-årig Ingela iförd den vackraste (o troligtvis minst kliande) tröjan forever.
Men jag var glad ändå.





Det här är också jag.Här är jag 24 år. 
O har precis vunnit en resa till Rosenön via Hyresgästföreningen. (jag gick med i Hyresgästföreningen, var med tre månader, vann resan o gick sedan ur. Tack o hej)
 Förändingen jag har gjort sedan bilden ovan är ju makalös måste jag säga. Total oigenkännlighet.
Tråkigt nog verkar jag ha vuxit ur den vackra okliande tröjan.
Men jag var glad ändå.



Så. Ni kan sluta skratta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar