tisdag 1 februari 2011

Det vackraste blev osagt...

Här landar en svensk text jag skrev till Lady Antebellums låt "Need you now". Denna version kommer bland annat vara med i den stora showen (Absolut Show, spelas i maj). Har då ett tämligen överraskande slut som vi icke ska avslöja här. Är för övrigt på jakt efter två el-flyglar till detta nummer - någon som har ett par att låna ut? ;)



DET VACKRASTE BLEV OSAGT

Melodi: Lady Antebellums ”Need you now”


  
Hon:                JAG VILL ATT DU SKA KOMMA, KOMMA MEN ALDRIG GÅ
                       DAGAR SOM JAG HOPPATS, NÄTTER SOM JAG LÄNGTAT SÅ
Båda:              MEN JAG KAN INTE LEVA MED, ELLER UTAN DIG
Hon:                DU ÄR EN DRÖM JAG HOPPATS FÅ


Båda:              DU ÄR SOLEN, DU ÄR LJUSET, VÄRMER UPP ALLT FRUSET
                      JAG SAKNAR DIG
                      MIN VÄRLD DEN GÅR I OTAKT, DET VACKRASTE BLEV OSAGT
                      BEHÖVER DIG
                      EN HEMLIGHET, MELLAN JAG OCH MIG
                      ATT JAG ÄLSKAR DIG


Han:               FARVÄL, BLIR TYNGSTA ORDET, SISTA MINNET SOM JAG BÄR
                      FARVÄL, JAG MINNS FÖR ALLTID, KÄNSLAN AV ATT HA DIG HÄR
Båda:             SNART KOMMER DU ATT SÄGA DET, SOM TAR IHJÄL
Han:               MITT ENDA HOPP, NÄR DU TAR FARVÄL


Båda:              DU ÄR SOLEN, DU ÄR LJUSET, VÄRMER UPP ALLT FRUSET
                      JAG SAKNAR DIG
                      MIN VÄRLD DEN GÅR I OTAKT, DET VACKRASTE BLEV OSAGT
                      BEHÖVER DIG
                      EN HEMLIGHET, MELLAN JAG OCH MIG
                      ATT JAG ÄLSKAR DIG

  
Båda:             JAG VILL ATT DU SKA KOMMA, MEN ALDRIG GÅ



Hon:               DU ÄR SOLEN, DU ÄR LJUSET, VÄRMER UPP ALLT FRUSET
                      JAG SAKNAR DIG
Han:               MIN VÄRLD DEN GÅR I OTAKT, DET VACKRASTE BLEV OSAGT
                      BEHÖVER DIG
Båda:              EN HEMLIGHET, MELLAN JAG OCH MIG
                      ATT JAG ÄLSKAR DIG
                      JAG BEHÖVER DIG

Hon:               ÅH, JAG SAKNAR DIG…




                                                        Ingela Widén 10 09 03

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar