tisdag 16 augusti 2011

Det finns bra dagar och dåliga dagar...

...o det här har varit en mycket bra dag!

Började med att när man kommer till jobbet så blir det kramkalas. Jennie o jag rusar ut ur våra bilar, kramar om varandra och utbrister samtidigt: "Åh, nu börjar jag gråta". O så gör vi det. Gråter o kramas.
Goa underbara Jennie!

O sedan har dagen fortsatt med så mycket social o trevlig kontakt så jag nästan blivit åksjuk.  Lunchade med Jennie o hunnit utvärdera vad som hänt det senaste året.
Sedan hemligt möte vilket gjorde mig euforisk av glädje o verkligen fick mig att gå igång.

O så inte lika hemligt möte med Max på Deres, där även Elin, Agnes mfl. var. Muchos trevlos.

Man lär sig nåt nytt varje dag... Idag lärde jag mig att myror räknar steg när de är ute o traskar för att hitta hem igen (det är faktiskt sant). Det passade bra på en sak jag faktiskt funderade på häromdagen. Att om det blir ösregn o spolar myrstackarna bort, hittar de då hem igen? O det gör de ju uppenbarligen inte då. Det räcker att flytta dem typ en halvmeter så blir de helt desorienterade o vilse.
O då spinner ju hjärnan vidare...Om en myra bryter benet o plötsligt hamnar i rullstol o således inte kan räkna stegen längre, då hittar denne förmodligen inte hem igen då?
O vem tusan är det som tullverkar rullstolar åt myror?
Invacare???

Ni kan tänka er ett gäng hjärnor som sedan spann vidare. Då uppstår frågor som  - är tomten pedofil? O Jesus, var han tjock o flintskallig? O vad tyckte han om att hans släkt sprang runt o firade påsk o gömde ägg när han hängde där ,ed armarna i kors?
O varför får man inte tälta i en frys o bära hatt efter kl. 18 i vissa länder? O vad händer om man kombinerar detta. Att polisen gör razzia o öppnar en frys o får se ett tält med ett hängande ägg på ett kors bland en massa gömda hattar... Ja, detta var bara ett utdrag ur våra hjärnor. I verkligheten var det mycket värre än så...

Max, jag ber om ursäkt för att jag går för långt ibland också. Att göra en mobiltelefonhållare genom att gegga fast en chokladboll inuti din plånbok o ställa fast din mobil i den var kanske ett övertramp.

Likaså att göra en katapult av din chokladboll o kasta iväg den så den hamnade i cykelkorgen som skulle till Belgien...

Att slutligen rulla små små chokladbollar o fylla din snusdosa med tyckte jag dock var helt okej. (däremot var det mycket dumt att ta en sådan prilla. Det fastnade i tandköttet. Det ser fortfarande ut som jag fyllt överläppen med lössnus)

Ja, summa summarum - så ser en helt normal dag ut för mig. Vad har ni andra gjort?

i-Max

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar