måndag 15 augusti 2011

Jag vill...

Så, då har nya läsåret kickat igång. Dagen har tillbringats i en bil med ett delat avgasrör vilket resulterar i så hög ljudnivå att man måste ha hörselskydd på sig inne i bilen. Några cyklister (utanför bilen) lyckades jag också skrämma ner i diket tror jag... Utöver vistelse i bil har jag även varit ute på Möckelns herrgård på denna studiedag.
I morgon får jag troligtvis se o veta vilka lokaler man ska husera teatern i under läsåret. Hmmm...Hmmm... håller mina tummar för att det blir bra.

I helgen hade byalaget kräftfest som jag var med o arrangerade. Trevlig tillställning tyckte jag, med ett 40-tal gäster. Lyckades även med en ny bedrift o ny debut av något som vi inte behöver prata så högt om... *viskar frenestiskt o rör ljudlöst på läpparna.

O inför detta läsår är det mycket jag skulle vilja/ behöva göra. Om vi då frångår jobbet är det bland annat:

* Tatuera mig på högerarmen. Var på g innan sommaren men insåg att badsäsong direkt efter nygaddning inte var så lyckat. Nån som har tips på snygg tatuering?   STATUS: VILL, troligtvis SKA

* Köpa mig en Huyndai Coupe. Gammal drömbil från typ slutet av 90-talet. Har sett en svart på Blocket, vill ha en gul...    STATUS: VILL, vore idiotiskt att köpa...(så troligtvis gör jag det!)

* Ta tag i den där halsläkaren (eller snarare greppa luren o ringa o boka en tid) o se om nån kan räta ut mina röstproblem jag fick i samband med Grease-rep. Bara att inse att det blir ett större o större problem o att jag förmodligen kommer att förstöra rösten helt om jag inte gör nåt åt det.    STATUS: BORDE, frågan är om tummen går att dra ur...

* Klämma några kilon till. Har börjat motionera duktigt för att vara mig o äter bättre. 3 kilo på 3 veckor är en bra start. Fortsätter det så borde jag väl ligga på sisådär 12 kilo om ett år... STATUS: ROCK`ON!

*Simma. Hade ju varit görskönt. Tror inte att det går att pussla ihop med jobbet. STATUS: Glöm det bruden

* Ta jaktlicens. Eller vad ska jag med det till? Ta vapenlicens. Kanske räcker med att börja i en skytteklubb?  STATUS: VILL, men tveksamt

....o här överväldigades jag plötsligt av akut brist på inspiration på att skriva mer, så jag lägger helt sonika ner det för idag. Kan ju låta det stå kvar för en gång skull det jag skrev.

Tjoflöjt - i morgon är det annandan...typ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar