lördag 10 september 2011

Turk-burkresan, dag 7 (onsdag)

Morgonsim 1000 m. Livskvalitet.
Inga sköäldpaddor.
Sol, bad, mat.
Har slutat med solkräm för några dagar sen. Här ska pressas. O just sammanpressade läppar har jag. Sabla allergireaktion! Eller hmm...det kan vara brännblåsor också. (antar att ni alla ivrigt antecknar detta där ute för detta måste vara höjden av intressefaktor. Roligare än så här blir det inte.)
En del bad i havet idag. Höga vågor. Leker sköldpadda (modell graciös) o låter mig spolas upp på land gång på gång. Detta gör även att bikinin fylls med sten (se - nu var jag där igen, onekligen skitkul för er att få reda på dessa fakta)
Shoppingrunda. Hitills har jag köpt en tändare.
 Nu fyller mitt nya jag på med något så revolutionerande för mig som Conversetröjor, Armanitshirts, (tyvärr ingen Polo-tröja...Sorry, internt skämt!) Gucchibrallor o ett gäng Björn Borgkalsonger. (Ja tjejor - har ni inte upptäckt det innan så är kalsonger daaa shit. En förmån att vara kille ibland. Jag bunkrar med både kille o tjejmodell. Glöm inte att anteckna detta. Det kan bli muntligt förhör senare) Får för första gången i mitt liv hjälp med att prova ut jeans. Den här kroppen jag släpar runt på är inte skapad för jeans. Men "jeansdoktorn" hittar rätt storlek på en gång. O den enda kommentar han fäller när jag kravlat mig i dom är: "ROOMPA!" Jo tack. Jag vet. Det är det som är problemet. Köper dom ändå. Jeansen alltså, inte affärsbiträdet.Han söker för resten boende i Stockholm. Tips, någon?
Upp till en annan butik för tatuering o så är fanskapet inte där idag! Suck... köper i stället en väska för 8:- att ha min ifööön i.
O så mat igen. Mexikansk afton. O givetvis sitter vi längst fram vid scenen för fjärde dagen i rad.
Men...men...Mecmet jobbar inte idag! Trots att han skulle det. Nu hinner jag ju inte säga ajöss. Ej heller kidnappa med honom hem som privat kypare som var tänkt.
Smörar lite för chefskocken i stället. Han blir glad.
Det är makalöst det här stället med dess all inclusive. Låt mig förklara:
Mellan 7.30-10 Frukostbuffé med ett par hundra sorters föda. Kockar som lagar till omeletter o pannkakor mm enligt önskemål, på löpande band.
Sen öppnar de två poolbarerna. Fria drinkar, glass, pizza, hamburgare, frukt o en massa annat.
Lunchbuffé 11.30-14 med några hundra sorter o så då kvällsmat med tema mellan 18-22 o likaså där några hundra sorter. Kan nämna att dessertbordet där består av ett 30-tal olika bakverk. Ja, inte själva bordet då...men... haja...

Veckans bryderi: Långhårig svensk kille, även han hotellgäst, som både jag o Andreas känner igen men inte kommer på vem det är. Hmmm... Endera är han känd (från typ IDOL eller nåt. O nej - det är inte Bagge) eller nån man jobbat med inom kulturlivet eller så är det en kompis till en kompis eller är han helt enkelt från Alingsås! Enerverande i alla fall o inte klura ut hur man känner igen vederbörande.
Träffar jag på honom igen innan jag åker hem ska jag stega fram o fråga helt rätt o slätt.
Ett tag trodde jag det var Jay Smith,men så var ej fallet. Funderar vidare.

Show - 2 piratesshower på rad. På tok för långa. Tidigare på dan läser Andreas fel på affischen inför kvällen. "...Pirates and the story of the secret bock" läser han i stället för book.
Hade definitivt varit intressantare om så varit fallet.
Hem o packa. O däcka. Vid midnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar