söndag 11 september 2011

Turk-burkresan, dag 8 (torsdag)

Så var det dags.
Resmålsmässigt den bästa plats jag varit på, börjar lida mot sitt slut. (shit vilken konstig mening det där blev).
Morgonsim 1500 meter. Tänk er att ha en pool på ca. 50x25 m med 30 grader i vattnet o 25 grader i luften helt för sig själv när dagen börjar vakna. Hur ska jag klara mig utan morgonsim hemma?
Bubblebadkaret kanske?

Sista frullen.

Tystnaden som uppstår 2 minuter innan vår buss ska hämta oss till flygplatsen o så är videokameran kvarglömd vid frukostrestaurangen.
Det hela ordnar sig dock tack o lov.
Checkar ut med andan i halsen o 14 väskor under armen.
2 timmars bussfärd.
 Riktigt trevligt faktiskt att få se en bit av Turkiet. När vi anlände var det ju natt. Dessutom så slipper vi nu bussguiden som tror att han är Eddie Izzard.
Framme i Atalanya runt 13. Ska boarda planet 14.20.
Kl. 15.30 har vi fortfarande inte hört något om varför det är försenat.
En halvtimma senare sitter vi i planet o får veta att det är kö ut i luftrummet. Varje plan får starta med 4 minuters mellanrum, o vi står som nummer 11 i kön.
Förseningen innan vi fick gå på planet berodde på att radarkontrollen var utslagen.
Öhum...låter ju betryggande...
O här sitter jag nu i planet o nedskriver detta på papper, efter att överförtjust ha fotat moln i en halvtimme. Försöker nu minnas 3 dagar tillbaks att skriva om - det värsta är att minnet tryter o man inte minns de där speciella händelserna just nu.
Allt blir liksom bara sol, bad, mat i en enda grönsakssoppa.
Oj, nu meddelar kapten att vi måste sitta fastspända pga turbulens. Han avslutar med att säga "Good Night". Öhum...känns extremt betryggande...

Good Night


Jag föreställer mig att jag är på "typ" Antarktis o lallar omkring bland snö o ismiljö...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar