måndag 5 september 2011

Turk-burkresan, dag tre (lördag)

Upp halv 9. Frukost. Inhandling av vykort. Hittade dator att fördriva tiden med  30 min. Annars mest : sol, bad, mat, sol, bad, mat, mol, sad, bat, mat, mat. 40 grader i skuggan. Blir att svettas utav bara helvete. Leya har fårtt en ny kompis från Göteborg.
LLA= Liten Livräddningsaktion. Ett petshopdjur till Leya råkar sjunka i poolen (oj, här kommer en kille som har sågat ner en palm. Nu ska han dra bort hela trädet på en liten vagn. Det går inte så sabla bra. Det går som när mor fick Johan. (vilket sabla uttryck btw - älskar det!) Nu kommer en snubbe till. Med uppmuntrande tillrop). Ja, en parentes, livräddningen var det ja. (oj, nu gick det förbi en snubbe med svart stickad mössa. Han måste ha varit från Finland)  (oj, nu är det tre snubbar som pratar lugnande med palmen. Nu gick tåget. Eller tjaaa...palmen o trädkramarna)  Jo, leksaken sjönk i poolen. Leya och hennes kompis (från Göteborg) tjoade till mig. Jag sa att jag inte kunde fiska upp den för att  jag hade linser på mig . Farfar kom (inte min, Leyas. Han är INTE från Göteborg) Rådslag. 5 ungar till flockas kring den sjunkna leksaken. Jag bestämmer mig för att göra en heroisk insats. Försöker lokalisera "the thing". Dyker o det går jättebra för linserna men inte för mig. Jag hade klassens största lungor på gymnasiet, kunde simma 98 m under vattnet, men klarar idag inte att ta mig nedåt 2.5 meter.BAAAH!!! För farfar går det likadant. Fler ungar flockas och pekar ut var "the thing" är. Nu är den tydligen på 7 ställen. Samtidigt. (dock ej i Göteborg) Plötsligt dyker en tysk urfader med simglasögon (urfäder har oftast det) i och räddar "the thing". Great! Misslyckad morsa nr 1 mumlar ett tack på östgötska.
Sol, bad, mat, sol, bad i hav. Andreas testat turkiskt bad, jag tror jag avstår. Dumsnål man är. Funderar på att hyra en jetski i stället. (tänk om jag kunde bli lite mer kvinnlig i stället o typ göra manikyr eller nåt annat mög alla kvinns här gör...)  Tar nog det här jetskiandet hemma i stället o kör i Helge å.

Alltså - de här syrsorna - jag måste spela in o lägga ut ett ljudklipp, de spelar i 760 decibel. Minst.

Promenix. Hittade ett par affärer.
Mat. Inga shower idag.
Kika i en affär. Lena ska införskaffa väska. Försäljaren säger "det är ingen skillnad mellan Armani o Gucci, det är lika fina märken båda två".
"Ja, lika fina piratkopior båda två" säger jag. Försäljaren ser glad ut och nickar fryntligt.
Själv köper jag en tändare som ser ut som ett kex... Någon ska ju göra det. 
Hemma på rummet kl. 22. Vinner en omgång "spanskan". Röker cigarill o dricker världens äckligaste Baccardi Breeze. Peach. Glöörg.

Dagens insikt: Näst efter kontaktlinser måste Bamseklubben vara världens bästa uppfinning.

Klart slut Krylbo.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar