söndag 4 september 2011

Turk-burkresan - dag 2 (fredag)

Sover oroligt. Drömmer om vän som kör standup på sin skola i Ljungby. (fast i verkliga livet går han inte alls i Ljungby...) Vaknar av att jag skrattar.
Somnar. Vaknar av bultande på dörren. Jahapp. Försovit sig till Bamseklubben. Eller snarare för att hinna med allt i lugn o ro innan Bamseklubben. Leta reda på frukostbuffén. Finns några hundra sorters föda. Farväl viktnedgång.
9.00 Det är 25 grader i skuggan. Det blir att svettas utav bara helvete. Stora pooler. Trolleri vid frukostbordet. Tror jag kan trivas här.
Köper armpuffar åt Leya i en butik där affärsinnehavaren sitter o blåser upp badmadrasser o bollar på löpande band. Tänker vara trevlig o får ur mig: " Nice blow job you got." Ähum...
10.30 Badar med Tobbe Trollkarl. Blir blyg o hummar en liten trivial visa för att verka obesvärad.
Ute är det 35 grader i skuggan, poolen 30.5 o i havet 28.
Andreas får sina Raybanglasögon snodda. Grämer sig över detta en timme o hittar dom så plötsligt under en solstol o tar dom. En stund senare kommer en arg kvinna fram o undrar varför han tagit hennes mans brillor. Ähum... Han frågar i alla fall i baren om de fått in några upphittade brillor, och det har dom! Solen lyser till slut även på 10 små grytor i skogen. Ähum...
14.00 Bada i havet. Det är så hiiiimla långgrunt... Efter 1,5 meter ut så är det nästan 2 meter djupt.
Världens häftigaste piratskepp åker förbi. VILL HA!!!!! Undrar om man får ett piratskepp för 80 lira... (motsvarar ungefär 320:-) Kommer på att jag ändå är sjösjuk.
Mat, bad, dricka. Leya dricker 7623 slushar. Jag en drink.
15.00 Leya på Bamseklubb. De två längsta timmarna i historien. Inte van att vara på en strand o inte leka baywatchare var tredje minut. Badar i havet med Tobbe Trollkarl. Funderar på att vara putslustig o be honom visa ett trick, typ om han liksom i bibelhistorien kan dela havet mitt itu. Inser hur pinsam jag skulle vara. Hummar min triviala låt i stället o låtsas titta på en bananbåt för att verka oberörd.
17.00 Upp till rummet, duscha, vila o kluddra ner detta på papper.
19.30 Solnedgång. Mat. FATTA! Rinnande vit choklad i ett founduevattenfall (hmm, ja nu var ju inte det själva maten, snarare dessert)
21.30 Show med cirkustema - helt okej faktiskt. Man är ju ganska arbetsskadad när det gäller sånt här, men de skötte sig fint. Fick lite nya idéer. Kul o överraskande att Robin Sköneskog är med i ensemblen här i Turkiet för resten.
Senare på kvällen show med min nyfunne vän Tobbe Trollkarl. Sicken entertainer! Fruktat kul! (o Tobbe - om du nån gång skulle googla dit namn o hamna på denna sida så HEJ HEJ!. Jag är den hummande kvinnan som råkat stalka dig hela dan)
Till hotellrummet runt midnatt. Känner mig oartig om jag går o letar upp en dator nu för att göra detta inlägg, så det får nog vänta en stund (ja, till sö kl. 10.30 lokal tid)
Solen har inte tagit för mycket idag så i morgon blir det ocabbat - ja alltså sola utan solkräm alltså.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar