lördag 29 oktober 2011

FREDAGEN DEN 28 OKTOBER

7.40   Får panik över att det är farsdag. Inder sedan att det är ett par helger bort. PUIH! Det är enklare med morsdag. Mors dag infaller tydligen 9 månader efter fars dag o det kan man ju förstå=)

8.00 Gör minneslistor över dagen. Det är så mycket nu i skallen så jag måste skriva upp allt som ska göras, inklusive duscha. Så att jag inte glömmer det. Fast andra lär väl påminna mig i så fall...

8.35  Läser igenom ungdomarnas rollönskan. Inser hur mycket jag tycker om mina elever. Fäller en tår eller två över vad vissa har skrivit.

8.55 Sammanställer tre revyer som ska upp i april. Vill ha med alldeles för många nummer. Inser att jag måste skriva 16 nummer själv. Helst nästa vecka. Glöm det. Dessutom måste jag lära mig spela trummor som en gud också. Glöm det. Gud spelade förmodligen aldrig trummor intalar jag mig. Åska räknas inte.

9.20 Som vanligt när jag jobbar hemifrån blir jag rastlös emellanåt. Letar efter något att äta. Äter upp Leyas digistivebars

9.55 Hittar en lapp som Leya har skrivit. Där står: "JÄVLA TÄLT".... Öhum...jahaa...

9.59 Inser att det på lappen förmodligen står: "JA VILL TÄLTA". Leya 5 år intresserar sig för bokstäver och har börjat skriva ihop egna meningar genom att ljuda fram det i stället för att fråga vilka bokstäver som ska ingå.

10.35 Väntar på att Jehovas Vittnen ska stå för dörren som sig är brukligt på fredagar. Har beväpnat mig med vattenballonger.

10.42 Hittar två låtar till som jag måste skriva själv. Helst nästa vecka. Glöm det.

10.57 Trampar ut en burk med 3527 gem. *Nomnomnomnom... Jag vet antalet.Jag räknade dom när jag stoppade tillbaks dom i burkjäveln

11.02 Äter upp Leyas pepparkakor

11.13 Skrotar en pjäs jag tänkt sätta upp med en grupp. Kommer inte att funka. Nu blir det till att tänka om o hitta en ny pjäs. Helst under nästa vecka. Glöm inte det. Det måste göras. Förbåldat.

11.59 Slänger på 7 minuter ihop en revy till en annan grupp. YES! Denna grupp har aldrig kört revy innan så de får köra på "gamla säkra kort". Men det kommer att bli bra =)

12.30 Väntar på Jehovas. Har beväpnat mig med luftpistol. Äter upp Leyas godis. Uppdaterar blogg

13.26 Hämtning av Leya. Hon ska bara

15.03 Äter upp Leyas kakor

15.07 Väntar på Jehovas. Har beväpnat mig med ett litet men naggande gott luftartilleri

15.45 Befinner mig på en stol fotandes Leyas dagiskort. Tycker Kungsfotos system är helknasigt. Man får hem alla foton framkallade o förstorade o uppmanas att köpa paketet för ca. 500:-. Antar att de flesta inte orkar hålla på att skicka tillbaks det utan köper detta. Det som folk skickas tillbaks bränns förmodligen. Mögsystem. Så fram med kameran o fota av fotot. Detta kan man med fördel sedan förstora hos exempelvis Fuji för 9:-. Skyll er själva Kungsfoto. Mohahaha.

16.15 Fastnar med fötterna i en stol o trillar hjälplöst framlänges i ett försök att krossa näsas. Fredagsmys.

16.49 Leya ritar ett hjärta som citat "är sjukt". Jag tror det måste vara mitt. Om hon börjar rita en hjärna som är sjuk är det definitivt min.

18.00 Liten städning av stort jädra hus

19.06 En sådan dag när ett halvt glas vin räcker för att gå in i väggen. Där vettet går in går vinet ut.

23.45 Om ditt hjärta brister - laga det med dubbelhäftande tejp från Biltema

00.20 Inser att jag måste duscha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar