torsdag 3 november 2011

Onsdagen den 2 nov

 6.15 Vaknar till en dag av höstlov

 06.20 Nån som har en lyftkran att komma hit med? Kommer knappt ur sängen. Är man så lyckligt lottad att man sällan har några krämpor o plötsligt får lite ont så tar man visst till det tunga artilleriet. Antar att dubbla pass i massagestol samt spikmatta i jakten på det onda var lite överkurs...

 8.00 Frukost. Finns så många måsten idag så jag spelar lite wordfeud

 9.27 Funderar på att bli munk

10.52 Städar Lillkillens bur. Apropå hamstrar har jag kommit på att det faktiskt kanske inte är så att de bara backar o backar ifrån alla faror. De springer runt runt i sitt lilla hjul i stället i jakten på att springa ifrån det som är skrämmande.

10.55 Agerar hemmafru. Beter mig som en 39-åring. Jisses.

13.20 Leya är ledsen för att jag inte kan komma omgående från den skrubb jag städandes sitter fast i. Hon vrålar: "Ingen bryr sig om ett stackars barn!" Dramaqueen check.

13.44 Tystnaden som uppstår när man hittar en grön mankini i sin mans nesessär

14.01 Städar hallgarderob. Visst, jag gillar kontraster men det blir nästan lite för mycket av det goda när jag beslutar att min bröllopsklänning ska förvaras längst in i garderoben med mina vadarstövlar under...

14.45 Nästa projekt är hårresande. Iordningläggande av peruker. Ca. 20 stycken ner i en låda check

16.01 Leya har funnit en ny vän i kopieringsmaskinen o utbrister glatt: "Att kopiera dukar är det bästa jag vet". O det är det tydligen. Ca. 40 kopior av dukar är hushållet nu rikare på.

16.45 Inser mig blåst av en Tradera-säljare. Har gått ca två månader utan vara o inte mycket kontakt. När jag går in under hennes profil så är hon mycket riktigt spärrad. Håhåjaja. Tur att det bara handlade om en chokladfabrik. O en Johnny Depp. Mitt filmprojekt med den gossen går för övrigt tämligen bra. Är nu uppe i ett 30-tal filmer av honom - har ca. 15 kvar. Men när ska jag se härligheten?

O så fortgår kvällen med allsköns städande för att sedemera tuffa iväg till Baggås för för lite mat o prat.
O så somna med lite wordfeud i näven...
CHECK.

JOMPAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar