onsdag 28 december 2011

Jag står på urinens brant...

Ska just inleda mutningsförsök mot min dotter. Tänkte att det vore kul om hon kunde leka på sitt rum. Men jag kan inte hitta rummet - det är för mycket saker i vägen. Så för varje sak hon gör sig av med genom att slänga, alternativt sälja eller ge bort så ska hon få 1:- av mig.
Så snart kan jag stå på urinens brant.
Alternativt (o troligtvis) så har jag efter dagen spenderat sisådär bortåt 2:-

Oj oj oj - nu har hon börjat spela sin kinesiska låt igen på sin nya keyboard.
O idag handlar texten om korv...
Nån som vill köpa en sprillans ny keyboard? Är beredd att betala 1:- för att bli av med den.

O plötsligt förstår jag min syster mycket bättre, som den gången jag gav hennes son (hej Jimmy!) en blockflöjt i julklapp inte alls tyckte det var lika strålande idé som jag (o Jimmy) tyckte...
Blockflöjten försvann mystiskt kan tilläggas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar