tisdag 31 januari 2012

Hej mitt vinterland

Dag 3.

7.15 Pip pip pip pip.

7.45 trask trask

8.00 smask smask

8.45 pälsa pälsa pälsa. Mycket kläder idag -20 när solen går upp över fjällen. Underbart vackert! 

9.15 Högfjällshotellet o Eddie står redo. Jag skippar skidåkandet o hittar en hotellobby att sitta o häcka i.

11.00 hemma i lyan för fika o upptinande

12.00 ute i backarna. Börjar iofs med att åka hundspann. Jorå, det var väl trevligt - nu åkte vi bara 10 min iofs.
O sen lite backar - jag har vett nog att bara hålla mig till "typ" 500-metersbackarna o övar lite på att få igång lite sväng. Hinner ju inte så mycket dock, det blir bara ett par gånger. O så Trollskogen såklart.
Men stått på benen hela dagen i alla fall. 

15.30 vansinnigt ont i pjäxbenen. Så här dags borde alla blåmärken från gårdagen börja synas med.
Somnar hemma i hemmets lugna vrå.
Sjön suger. Eller om det nu var fjällen. Eller vad man nu brukar säga

15.33 o det var den sömnen...

16.30 gnomnomnom, mat är heller ingen dålig uppfinning

18.15 beger oss av för att snoka reda på familjen Christensens stuga o visitera dom nån timme. Ska bli spännande att se om man kan dra igång billarmet igen. Första dagen här skedde så o då tjöt det på på alla tänkbara sätt i sådär 5 minuter. Nästan så lavinfara utfärdades.
Spännande att ha lånebil:)

21.00 Hemma efter trevligt besök i den Christensenska stugan. O så var det -20 grader igen.

21.15 ostbågar, choklad o wordfeud. Livet har sina pluffsiga stunder.

21.16 får ångest när jag ser pistmaskinen ta sig uppför (eller om det är nerför) "Väggen"  - den brantaste backen i Sverige (?)
Vill nån ge mig en upplevelse - sätt mig i ett JASplan o dra iväg, det hade varit kul. Sätt mig inte i en pistmaskin på väg upp (eller ner) för Väggen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar