måndag 28 maj 2012

Danmarksresa, dag 1

24 maj

04.14 Piip Piip Piip. Klockjäkel, håll käften.

04.20 Solen går upp bakom Sjöbloms dass

05.20 på väg

05.67 utanför väg

07.30 på väg

07.40 Malmö. Höjden av fräckhet är kanske att äta medhavd frukost utanför McDonalds o sen gå in o botanisera toaletterna. Vad vet jag.

08.16 Åker över Öresundsbron. När vi väl kommer över fascineras Andreas över att de svenska bilarna fortfarande har svenska reg.plåtar trots att vi kommit över till Danmark. Suck. Detta kommer bli en låååång resa...

08.20 Hånskrattar åt alla danskar som sitter i bilkö på väg in till Köpenhamn o myntar käckt: Tur att vi åker åt det här hållet.

08.21 Hamnar i bilkö. Sätter något i halsen. Jag tror det var skrattet.

10.32 Passerar Bindeballe. Det är nära nu. Ja, slutmålet alltså. Närmare bestämt en mil. Så får man se om det blir Lalandia eller Legoland idag. Hoppas jag inte är sån mes nu vad beträffar åkattraktioner o attraktioner.

11.15 Checkar in på Lalandia, men får inte tillgång till stugan förrän 15. Väljer att köra badrace idag. Full fart bland rutschkanor o pooler. Lite folk, inga köer. Jag förvånar mig själv med att åka det mesta, har efter en kvart exempelvis en blödande armbåge. Badbrallorna spricker inte denna gång o jag tappar bara överdelen en gång.

Tjaaa, vad finns det mer att säga om dagen. Avslutar med att se melodifestivalskval på Tv. Jag missuppfattar att Portugal tävlat i 49 år o tror att det är kvinnan som framför bidraget som tävlat i 49 år. Snacka om desperat i så fall... Ungefär som jag


O vad passar bättre som ordspråk idag än det här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar