onsdag 23 maj 2012

Resumé av veckan

...jaaaa, nu har det inte blivit så mycket bloggande på nån vecka. Får väl helt sonika ta lite FB-utdrag o se vad som utmärkt sig mest senaste tiden.
Varmt är det i alla fall. Sommaren har kommit till Älmhult. Eventuellt även till andra orter.
Jaha, då ska vi se vad jag delgett för dunga på FB denna veckan - häng kvar lite: (dä ä möe mä dä tekniska)

13 maj
Jag har aldrig råkat hälla vin i mitt öga...
 
14 maj
Tandläkaren igen då rå. Men jag kör som vanligt på principen "det är bara att bita ihop".
 
15 maj, morgon
Tystnaden som uppstår när man efter en liten stund kommer tillbaks till jobbet o sitt låsta rum o där innanför väntar ett fönster som står på vid gavel...
Hmmm... Undrar om Hugo hade studiedag idag o följde med "matte" till jobbet...?
 
15 maj, kväll
Denna 13 timmars arbetsdag mynnade ut i en helt normal vårkonsert med Kulturskolan. När Robin kommer in på scen utan brallor håller jag på att krevera första gången. O när sedan den mest seriösa låt jag någonsin har skrivit ska framföras o  Max kommer in, sätter sig på barstolen som ger vika o han o gitarren helt plötsligt ligger i en hög på golvet i en minut o asgarvar o pratar hej vilt, förstår jag ingenting. Publiken fnissar förtjust, jag rusar upp på scenen o agerar idiot o så småningom framförs låten mycket fint o känslosamt. O det är då jag börjar fnissa hysteriskt.
Ja herregud...eller nåt...
 
16 maj, morgon
LYCKA ÄR: att upptäcka att man hade behövt ett skärp i brallorna.
OLYCKA ÄR: att upptäcka det för sent...
Suck.
 
16 maj, förmiddag
Man vet vad det ska bli för dag när man i tron att det är öde på jobbet som det alltid är dagtid, knatar omkring med en scream-mask, o helt plötsligt står "öga mot öga" med en elektriker...
Hej, fick jag ur mig i alla fall o låtsades att jag var helt normal.
 
17 maj
Firar Kristi Flygare med att skrubba fågelskit på en timmervägg... Ja, någon ska ju göra det.
18 maj ( i närheten av Bodafors av alla ställen)
Mr Cider o jag på väg till Linköping.
Nu vet jag för resten vad som är värre än att hoppa över ormar hela tiden. Det är att när man tömt behållaren med gräsklipp, kolla ner i uppsamlingsröret för att se om nåt fastnat, o där mötas av ett avklippt ormhuvud.
Jag tackar en högre makt (Jehovas) att jag inte bara körde ner handen o gröfsade runt i vanlig ordning...
Grundkurs 1 i hur man försätter Ingela i chocktillstånd.
 
18 maj, natt
Alltså, min syster upphör aldrig att förvåna mig...
 
19 maj
Scrapträff på dagen o nu stundar Slattfest. O för mig som vanligtvis mest umgås med yngre pojkspolingar ska det bli väldigt intressant att partaja loss med KVINNOR o mer i min ålder. Jag ser det som ett studiebesök:)
 
20 maj, dag
Så fel det kan bli. Som när man scrappat en LO föreställande en glad dansande 3-årig tjej, hittar en etikett med lämplig rubrik "full of spunk" som jag föreställer mig betyder nåt i stil med "full av bus, hyss, energi" el liknande, bestämmer mig för att för säkerhets skull att slå upp ordet o där den första träffen visar att det betyder "sädesvätska".
Hmpf. Så fel det kan bli som sagt...
 
20 maj, kväll
Får tacka alla som förgyllt min helg på olika sätt. Alla möjliga, exempelvis tågunderhållare, nitapparatsutlånare, pockorn-nördar som lånar ut sina rum, racingmekaniker, slattfestarrangörer o givetvis Sis. Tack. Jag tycker en smula mycket om er ♥
 
21 maj
Vad fel det kan bli. Som när man hör att det kommer in någon annan på jobbet men utgår att det är elektrikern man skrämde med screammasken förra veckan, så man bryr sig inte om att ge sig till känna, utan ger sig ut på huggorms o motionsjakt i en timme o det visar sig när man kommer tillbaka att det var dagens lunchdate som kommit en timme tidigare för att överraska...
 
22 maj, 07.00
Undrar vad tusan jag gör här - o den här tiden?! Men ska jag klara av att simma över Möckeln är det väl bara till att sätta igång o träna...
 
22 maj, kväll
Jaaa, så mycket märkligare än så här kan väl en dag knappast bli... Som exempel kan nämnas när jag körde hem från jobbet o en turban med tillhörande liten gubbe klev ut mitt i vägen o försökte få mig att stanna bilen. Jag misstänker att det var Gud.
 
23 maj
Måste erkänna att det var ett genialiskt drag att ta huggormsrundan på morgonkvisten innan de vaknat. Såg bara en död mus o två pensionärer (levande)
O det är när jag sitter utanför bilen o stretchar efter o en kvinna kommer fram o frågar om jag är okej, som jag inser att jag kanske inte är fullt så graciös som jag trodde...
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar