fredag 21 december 2012

Dagbok från Egypten, dag 4

13 dec Luciavaka
 
Vakna runt7.
Frukost.
Drog till Röda havet i en buss som skådat bättre dar. Dörren verkade inte gå att stänga så det kördes för öppna spjäll.
Beblandade oss med alla ryssar på stranden.  Liten fånig strand à la Jahakänsla. Var kvar ett par timmar. Pratade med en kamel. Bättre buss tillbaks.
Ligga vid poolområdet i de vita skinnschäslongerna. Lyxigt. Men svinkallt. Blåsigt idag.
Över till rutschkanelandet. Åka 5 grejor på sin höjd. Frysa vidare.
Hem. Tina upp. Ut på kamerapromenad. Karaktären Rosita fick följa med. O Leya klädd som lucia (eget val) Folk trodde jag var utklädd till Cleopatra. Leya förstod de inte vad hon symboliserade så jag förklarade att"Lucia is a swedish tradition". Bra Ingela, bra. Lucia härstammar ju onekligen från Sverige...
Hem o slöa, läsa bok. Ut o käka. Idag blev det på 4 olika restauranger. Lite här o lite där.
O än slank jag ner i diket.
Avslutade kvällen med att se en Ormshow. Har faktiskt inte sett det innan. Scary Movie. Speciellt när han försökte hålla koll på fyra kobror slingrandes på scengolvet o en höll på att rymma ut i publiken. Det var då han stoppade en i munnen o bet till för att bedöva den o för att ha armar över att fånga in rymlingen.
Han avslutade iofs med att stoppa in alla fyra kobrornas huvuden i munnen o hålla dom på så vis. Visst - jag har hört talas om spottkobror, men i ärlighetens namn trodde jag inte det innebar att man själv skulle ha dom i munnen o spotta på...
 
Mofsiga skinnschä...shä...ja såna här man ligger på i alla fall
 
4 ryskor o ett snabeldjur
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar