söndag 10 februari 2013

KRABELURER & PUSSY

Bara en liten helgrapport för att jag märker att jag har 4 minuter till godo.
www.brahelg.nu Är så sällan man inte har några måsten o nu tror jag att nästa gång som det inte är något inbokat en helg är i mitten av maj.
 
Andreas repar revy o damerna hemma passar då på att försöka göra minsta möjliga.
Lördagen: Satte en timer o varvade 20minuterspass där vi ömsom scrappade, ömsom rensade saker som ska göras av med. På kvällen var det melodifestival o det innebär ju glitter o glamour. Sagt o gjort. Paljettklänning o högklackade dojorna på för att sedan sitta utvräkt i TVsoffan o lukta sumpgas i ett skimmer av helgmys i ena näven o en halv flaska Bailys i den andra.
Ur askan i elden.
Vet inte vad jag menade med det uttrycket men det kändes så bra att få säga det.
Ytterst sällan man får möjlighet att ta de orden i sin mun.
Ja, nu tog jag ju inte orden i min min utan snarare så...
O där fick jag äntligen tyst på mig själv.
 
Till middag igår gjordes det Krabelurer. För er som inte vet vad det är så är det som små plättar. Fast betydligt tjockare. O tämligen sötsliskiga. Ungefär som jag.
 
Idag är idag idag. O det har inneburit en del lättja även idag. Leya har haft en kompis hemma nästan hela dagen.
Ungar är smarta. Helt plötsligt kommer det ner ett fiskespö med en kasse på genom tvättnedkastet med hälsning till mig. I den ligger en komradio. I del nummer två av denna komradio strålade sedan under eftermiddagen olika ordrar såsom " Packa den här kassen med godis o hissa upp den i fiskespöet igen till oss". Och så vidare.
O då gäller det ju att lyda...
 
För övrigt så är det full fart på hönsfarmen. De lägger i snitt 4 ägg om dagen.
Samt är otroligt korkade.
De små liven består av två tuppar (Leffe och Ture) samt hönorna Gullefjun o Chocolat. Det finns en femte varelse där ute med som jag inte riktigt fått kläm på vad det är för nåt. Troligtvis en HEN. O just i det här fallet så är ju Hen väldigt passande om vi ska vara internationella. Men det behöver man ju inte vara. Ingen IKEA-anpassning här inte som man annars är så van vid i den trakt där man bor. Har börjat kalla henne för Pussy. Bara för att jag kan.
 
Blondes have more fun
 

2 kommentarer:

  1. Ha ha, alltid lika underhållande kära syster!! Ser fram emot ägga-frukost där nån gång i början av mars.....

    SvaraRadera
  2. Ja jädrar vad ägg ni ska få då - jag håller ju på att svämma över av ägg! Snacka om ägglossning...

    SvaraRadera