onsdag 27 mars 2013

Jag är vuxen nu...

För när man får kallelse till mammografi så uppnår man samtidigt en del vuxenpoäng.
O idag var det så dags.
 
Satt uppe o jobbade i natt. Bestämde mig vid 00 för att ta en kopp kaffe för att orka med ett tag till, men hittade lyckligtvis lite energidryck längst in i skafferiet i stället.
MUMMA MUMMA!
Vilket resulterade i att när jag sedan tänkte tvinga mig i säng någon timme senare var jag ju skitpigg....
Ska definitivt göra om det i afton oxå.
 
Fast sedan var det ju tidig morgon som gällde.
Klockan 08 hade jag såväl gjort dagens tjänst (att lämna in ett par upphittade glasögon i receptionen) samt förirrat mig bort till mammografiavdelningen i Växjö.
Där var det väldigt många mammutar. Såg inte en enda papput, men pappografiavdelningen ligger förmodligen nån annastans.
O sen blev det till att åka av! Uttrycket "jag har aldrig haft så roligt sen farmor klämde pattarna i mangeln"  har helt plötsligt fått en ny innebörd.
 
O där tycker jag att vi pratar om nåt annat.
 
Vädret.
Är fint.
O där tycker jag att vi pratar om nåt annat.
 
Fördrev en halvtimme med att äta jordgubbsbeskvi till frukost o sen en timmes strövande på Samarkand. Panikshoppade under en timmes tid också. Jag som sällan köper kläder fick plötsligt uppleva hur jag stod där med säcken full. Eller i alla fall båda händerna. Någon ska ju göra det.
 
In o kolla på räkor o kaniner på Tassar o Morrhår.
Blev hungrig.
 
Till Vislanda o göra ännu djupare hål i mina fickor.
Och mina tänder.
Tappade ju en bit tand på mordgåtan i lördags. O åt visst upp densamme också.
Nu äro den lagad i alla fall samt resten av gaddarna synade i sömmarna.
O där sa vi farväl till 1600:-
O sen köpte jag ett par stövlar på loppis för 35:- i stället. Definitivt roligare.
Det kan jag hoppa upp o sätta klackarna i taket på. 35:-klackarna alltså.
 
Nackdelen med att ha med sig sin dotter när man fyller sin dag med så många läkarbesök är att man sedan måste göra om det när man kommer hem.
Har just varit hos "syster Leya" o upprepat i alla fall tandläkarproceduren samt vanlig hälsokontroll.
Tack o ov så var det billigare. Kostade bara 4 guldtior.
 
Nu satsar jag på att inte ränna hos läkaren igen på 7 år. Tror det var 7 år sedan jag sist var på läkarbesök. O då var det för att det plötsligt var ett barn som ville bli utsläppt.
Käftis däremot springer jag hos mest hela tiden tycker jag.
Men det är bara att bita ihop brukar jag tänka...

Halleda - det här blev väl ett väldans märkligt inlägg. Så blir det när inget är genomtänkt o fingrarna bara rör sig över tangentbordet.
Men det var visst det som kom ut idag.
De som inte insett att jag är sinnessvag (underbart ord!) innan, börjar väl haja läget nu.
 
O varför jag sitter o skriver det här nu, när jag i stället borde göra ett teknikschema o skriva ut ordet "kondmic" 114 gånger begriper jag då rakt inte.
 
 
Idag haver jag kollat på djur. Det var trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar