fredag 17 maj 2013

Retroaktiv tysk dagbok, lö 11 maj - gamla bekännelser

 
Lö 11 maj

Idag blir det bad för hela tyska slanten.
 Idag kan man se ut hur man vill. Inget smink.
Iofs har jag inga problem med det annars heller. Men idag är det att ta sig vatten över huvet som gäller konstant.
Linser måste jag ha förstås. Endagarslinser. Ifall jag tappar dom i nån vattenfors.
Linser är bra att ha i simhallar.
En gång när jag bara hade brillor tog jag av dom i simhallen.
Strax därpå råkade jag gå in i killarna omklädningsrum. Så taskigt ser jag.
Det var tider det!

Förra gången jag var här i det här tyska badlandet sprack mina badbrallor.
O jag gick omkring så länge utan att märka det.
Det var tider det.
 
10.25 Det tog tre minuter.
Sen hade jag tappat min bikinitopp. Första gången.
O så fem timmars rutschkanor o plaskande på det.

I övrigt har jag uppfört mig ganska väl.
Förutom när jag skulle duscha förstås.
I Sverige får du väl i princip aldrig bada med badkläder på.
I Tyskland har du gemensamma omklädningsrum o så ett par duschavdelningar där maskulina kön ska duscha i en av dem o feminina i den andra.
O vem glömmer bort att det för övrigt är gemensamma ytor som gäller o börjar knata ut ungefär så som Gud skapade henne?
Bra Ingela, bra.
 
Shopping där jag köpte (fullt påklädd vid det här laget) två chokladkakor o en flaska sprit.
Vilken kväll jag ska ha!
 
Blev ett sånt här inlägg igen..
 
23.00 En liter alkohol, två chokladkakor senare o jag är glärguppsvälld, borde motionera 6 timmar i rad o har kommit till den insikten att ska jag till nån camping nån fler gång ska jag ta med mina inlines o lära mig att åka.
Man har inte roligare än man gör på sig

För övrigt har jag lärt mig att man bör fråga om man får pyra o inte pirra om man vill tigga cigg...
 
 
Snälla, säg att det betyder "sån skit" typ...
 

Vy. Typ.
     

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar