torsdag 16 maj 2013

Retroaktiv tysk dagbok, 10 maj - det slår ännu mera slint

Fr 10 maj.
Vaknar tidigt. läser Mia Skäringers bok i knappt befintligt ljus o känner igen mig i allt.
Tömmer latriner för glatta livet.
Beger oss sedan av mot Tyskland

12.50 Snart i Rödby.

13.30 Fikapaus innan färjan. Hjärnan får ytterligare spelet o halar upp tröjan på mig när jag tror att ingen ser. Stackars farbror längre bort på rastfickan satte visst kaffet i halsen ändå.
O glor sedan misstänksamt på mig i 10 minuter.
 Medan jag går runt o gapskrattar högt för mig själv.
3 minuter sedan håller jag på att riva hela toan på p-platsen. När jag trycker på spolknappen känns det som hela väggen ger vika vilket resulterar i syner om hur hela toan rasar omkring mig. Ännu en skrattattack.
Känns inte alla mina anteckningar influerade av toa o kroppshumor helt plötsligt slog det mig? Även det olikt mig. Håller ju på att förvandlas som sagt. Men jag kan lugna er med att det skrivits rådjupa saker de här dagarna med.  Som jag väljer att spara för mig själv. Så får ni fortsätta tro att jag är den där ytliga kvinnan som plötsligt blivit fixerad av kiss o brösthumor.
Det blir enklast så

15.11 åker färja. Tappar mitt körkort. Bra Ingela, bra.
Hittar det dock i Husbilen. Det är ordning med mig

Kväll. Hittar camping vid Weissenhaisser strand. Här var vi för några år sen. Fast bodde i lägenhet. Trava runt o rekognisera lite. Hittade havet. Härligt. Sitta utanför Husbilen. Rosita spelar in några klipp.

    Den gamle o havet
     
    Det är trångt om saligheten på färja. Speciellt när man hamnar i lastbilszonerna...
     

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar