tisdag 4 juni 2013

Bevakar mina kvinnliga sidor

I söndags eftermiddag blev en sån där dag när jag verkligen bevakade mina kvinnliga sidor.
Som jag ju så ofta gör bör tilläggas.
Jag hoppas även att ni förstår ironi.

Ungefär så här föll sig eftermiddagen:

14.00 Funderar på om jag ska gå o måla naglarna eller gå ut o klippa gräs
(korna blev ju glada över att gräsklippandet vann i alla fall)



15.30 Funderar på om jag ska vaddera min bh eller gå ut o köra ner fyrhjulingen i en lergrop

(jag blev ju glad över att få damma ner mig lite i alla fall. Utan vadderad BH)



16.30 Funderar på om jag ska plocka ögonbryn eller gå o kapa ved

(Inte plocka ögonbryn. Plocke pinn...)



18.00 Funderar på om jag ska applicera en concealer eller gå o rigga upp en byggnadsställning


(hönorna blev ju glada i alla fall över att det plöstligt befann sig en gigantisk klätterställning mitt i grönbetet)



19.00 Funderar på om jag ska göra en hårinpackning eller gå ut o skjuta lite...

(Vem behöver hårinpackning när man är laddad? Tyvärr hann jag inte med skytte i söndags, dock i somras...) 


 
O, det är väl "tack vare" såna här prioriteringar som gör att jag ytterst sällan har nagellack, att jag inte vadderar min BH o posar framför toaspegeln  (kan ju iofs bero på att jag snarare är pensionär än tonåring), att jag aldrig plockat ett ögonbryn i hela mitt liv, att jag inte har en aning om vad foundation o peeling o 7000 andra skönhetsgrejor heter o att jag knappt aldrig har haft en hårinpackning.
Då är priset att jag ser ut som på bilden nedan.
(för övrigt plåtad av en tidning nånstans runt -94. Ni får ge beundrande kommentarer om ni vill. Men jag förstår annars varför de kommer att utebli, haha.)
Jag ser ju glad ut i alla fall.
O det är ju det viktigaste.
O vet ni - rynkorna som börjar komma, vi skyller på att det är skrattrynkor...

Grattis Ingela!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar