onsdag 23 oktober 2013

Hjärtsnörp


06.15 Dagens vedermödor tar sin uppstart

08.00 Börjar reflektera så smått över att  även jag uppenbarligen kan ha ont åt hjärtat. Funderar hela bilresan ner om det då är bra med motion eller inte.

8.20 Mitt i Diö faller plötsligt ett träd (stooort) ut mot vägen 25 meter framför mig o Lilla Blå. Kan ju säga som så att hjärtsnörpet blev ju knappast mindre av det.
(Alltså ni som kan nåt om sånt här, om man fäller ett träd inom bebyggt område o dylikt, måste man inte sätta ut nån form av varningstrianglar eller nåt åtminstone? Lågtflygande träd eller nåt? För visst, trädet täckte ju inte hela vägen, men att se ett träd komma fallande rakt mot en orsakar ju i alla fall om man är sån utomordentligt god förare som jag är, lite lätt panik medelst väjning som påföljd. O toppen VAR faktiskt ute på vägbanan!)

8.35 Löpband på Friskis. Först tror jag att jag ska dö. Sen gör jag lik förbannat inte det. Typiskt

9.25  Smsar runda ord både hit o dit. Mest dit

10.24 Lyssnar på Charlie o KKV (eller vad tusan de nu heter ) 
O jag hoppas en del av er i alla fall förstår vad det innebär. Wehoo!

11.00 Förstör kopieringsmaskinen på mitt andra jobb. Iom att jag ändå var färdig avlägsnar jag mig nöjt med vetskapen om att ingen kommer att komma på att jag var sist där

11.45 Ser Irma gå förbi på gatan nedanför. Sedan slår det mig att så nog inte var fallet. Irma bor nämligen i Österbymo. O såg ut som denna kvinna gjorde för ungefär 20 år sedan.

12.20 Ignorerar smärtan i bröstet/hjärtat

13.43   Ser min bil glida förbi ute på gatan. WTF!!!
Jag måste nog skaffa nya linser

14.00 Försöker att undvika att jobba genom att sitta o tillverka en totalt meningslös affisch om mig själv o mina julbord. Varför jag i hela friden gör det. Antar att jag försökte skjuta lite till på alla de här telefonsamtalen jag har ångest för. O att jag inte kan äta lunch utan att ha nåt att pyssla med samtidigt.


Jag har bara fyra julbord inbokade i år. Finns ju många fler kvällar kvar menar jag så varför inte passa på att dra med mig på ännu ett. Eller så roar vi oss bara. Man kan slå klackarna i taket också har jag hört. Men inte jag. Jag går bara runt i  "basketkängor". Men jag kan säkert roa mig ändå. Alla svar beaktas.


15.30 Börjar ta tag i de här telefonsamtalen jag har ångest för.


O alla övriga klockslag som inte står uppräknade här så har jag bara jobbat som en galning. (inte med den meningslösa affischen dock, ni kan va lugna, den tog bara 10 minuter)
O om 90 minuter börjar min första lektion.
O efter det så hoppar jag in nån timme i lite revyrep.
Klockan 23.59 slutar denna dan.
Förhoppningsvis



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar