söndag 27 oktober 2013

Tur man kan ändra sig...

Jag har pysslat med teater sen jag var 12 år. 
I perioder. 
Ibland har man ledsnat totalt o ägnat sig att bygga o sälja datorer i stället. Exempelvis.

För några år sedan gjorde jag ett ganska långt avbrott igen, jag får ju trots allt en stor ranson genom mitt jobb. O så för tre år sedan var det åter dax att agera igen, då åter i Älmhultsrevyn.
Många saker har hänt sedan dess, självkänslan fick sig en rejäl törn o jag har väl på många sätt varit nere för räkning samt lovat mig själv att aldrig stå på en scen igen.

Tur att man kan ändra sig. Hoppas jag.
För hux flux har man ett litet revyembryo att ta hand om  (glöm ordet litet för resten).
O idag var det dags för första ordentliga repetitionen.

Jag var skitnervös.
Jag ÄR livrädd

Men samtidigt är det ju så sabla härligt!
O med detta underbara gäng som vi är i år, så tror jag att vi tar väl hand om varandra 
o kan vara ganska trygga.
O då blir det bra. 
På alla möjliga sätt.


Kul dag i alla fall.
O jag har aldrig tidigare skadat mig så mycket på några jäkla grissinis!

Nu ska jag lyssna på Norlie & KKV.
Bara för att jag kan.

3 år sen sist. Nu är bara frågan - kan man få plattare hår än så här o blir det champagne efter denna gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar