tisdag 29 oktober 2013

Utmaning


Just det, jag hade ju fått en bloggutmaning. Att blogga varje dag under höstlovet. Om höstlovet
Jaha ja.


Ligger en dag efter.

Gårdagen:


Sova ut, vad är det?

Stormsäkra huset. Bära in alla lösa synliga föremål, inklusive katt.

Åka till Leos lekland med Leya, Love o Johanna.
Stormsäkra Leos Lekland.
Tack o lov var det inte så förfärligt mycket folk där som jag befarade. Bara nästan

Hem o jobba en skvätt. Maila sådär 7000 personer med revyfrågor

Ner till Älmhult för att förbereda biljettsläppet på lördag. Mer info kommer. Var så säker

Skulle ha repat revy. Tog dock det säkra före det osäkra o drog som en orkan hem för att hinna före Simone hem. Lyckades tämligen väl.

Pytt-i-panna på akutstekning innan det befarade strömavbrottet

Placera ut 563 värmeljus innan det befarade strömavbrottet

Göra upp en gigantisk brasa innan det befarade strömavbrottet

Hälla upp 30 l. vatten innan det befarade strömavbrottet

Jodå, man är väl beredd!

Blev det åt strömavbrott?


Nää...

Men vissa delar i Älmhult hade strömavbrott i 5 timmar


*MOHAHAHAHAHAH


Sorry, det bara slapp ur mig.
Men jag minns bara vilket otroligt "gnäll" det var efter Gudrun då det var strömavbrott där i 2 timmar. 
Och här 26 dagar.
O det var kul att läsa olika statusar från Älmhult igår. Gruppen Älmhultsbornas till exempel där man kunde ta del av att "enligt rykten så befaras det att ett träd trillat över Danskavägen"
Ja, nåt sånt stod det. Grattis - nu även i Älmhult.


Det viktiga är väl dock att det verkar ha gått tämligen bra med denna storm. 
Att folk inte blivit skadade eller så.

Själv hade jag ju sån otur så jag hade ström o fick sitta o göra affischer pga detta ;)
Men det gick också bra. 
Bli förkyld lyckades jag också med.

Halloween o Jehovas står snart för dörren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar