söndag 1 februari 2015

Livet återvänder

Ja. Sakta sakta känns det som att livet återvänder så smått.

Vet inte om det beror på att dagarna som ända från september varit fyllda med minst 18 h jobb om dygnen helt plötsligt bara innefattar ordinarie jobb och sysslor och att man helt plötsligt har ett uns av fritid. (herregud - i går tittade jag på TV i tre timmar!!! Även om jag strök samtidigt...)

Vet inte om det beror på att jag hinner en massa saker -  städa kylskåp, uppgradera mobil, byta glödlampor, PL:a, snyta mig, redan fått undan julsaker o gardiner (bruka annars vara väck i mars) och helt plötsligt för första gången på jag vet inte när, börjar se fram mot saker. Rensa,komma i ordning, husbilande, PL:ande, promenader, nya helger...

Vet inte om det beror på att kroppen varit hyfsat snäll ett tag.
Vet inte om det beror på att jag faktiskt överlevde den där dagen i december som jag inte borde.
Vet inte om det beror på att jag sedan nyår enbart käkar 
godis, kakor o slafsmat o rör mig inte alltför mycket.

Vet som sagt inte om det hela grundar sig på att jag nyss kommit ur revybubblan 
o helt plötsligt hinner andas.
Vet inte om det till o med är så att jag börjar ta mig ur det psykträsk min hjärna puttade ner mig i för lite mer än fyra år sen o som jag sedan dragit med mig.


Jag vet inte så mycket o det behöver jag inte göra heller.
Jag vet bara att just nu så känns det som att livet återvänder så sakta o att det känns...bra.


O då ska man inte glömma bort den känslan.
O då kan man skriva det på sin blogg så har man nåt att säga där också.

O här fortsatte jag skriva lite till, men det tenderade att bli så där kryptiskt som bara jag kan få det till, så då är det lika bra att jag suddade ut det o att Me Myself and I tar det oss emellan som vi gör nuförtiden o så får ni dra en lättnadens suck, blippa vidare på facebook, inmundiga den nya marabou Japp samt ha en härlig söndagskväll =)

Just idag är jag stark.

 Det är få förunnat som får kika in i min näsborre ska ni veta. Känn er privi...previ...privilegierade. (jädra konstigt ord det där...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar