lördag 23 december 2017

Vrak säljes för vrakpris. O därmed basta

02.23 (hår, tablett om man nördar sig som jag gör)
Det är ett klockslaget för nattens sömn.
O nej, det är INTE tiden då jag somnade i natt. Det är tiden då jag vaknade.
Vojne vojne. Jag som tyckte 05 (räv) var larvigt att vakna när man är ledig som det var igår. Det här börjar bli larvigt.
Man får mycket gjort dock nattetid. 
Jäkligt mycket gjort.
De där punkterna på listan som var bonusar bara flög fram o prickades av. 
O än så länge har jag faktiskt fixat dagen. Inte ens en liten blink av sömn.
Har fortsatt med göralustan o göralistan o kan ni tänka er - JAG ÄR I FAS!!!!
Med den listan alltså.
Sånt blir jag nervös av.
Vad kommer att gå åt pipsvängen då liksom?

Nu nalkas strax dagens stora skämt tror jag.
Uppesittarkväll. UPPESITTARKVÄLL.
Att den infaller just den dagen då jag sovit sämst på länge är ödets ironi.

Jag ska strax grabba det näst största glas med glögg jag kan finna (det största fann jag i torsdags så det är kört) färga håret gråare än det är o krypa ner i julbadet o förångas. Rastlös som jag är pallar jag inte längre än 7 minuter (om jag inte somnar) o äntrar i stället bastun. När jag  får hjärtklappning däruti efter den dubbla tiden o inte har domnat eller somnat tänker jag rikta in mig på alla chokladkartonger jag kan hitta (en) o så småningom ta mig an den stora utmaningen. 
UPPESITTARKVÄLL.
Med Bingolotto.
Det brukar ju vara det segaste som Gud eller Sveriges television har skapat.
Ikväll vågar jag inte tänka tanken på hur segt det kommer bli.
Jag tippar att jag kommer att ha somnat som en nybastad julegris klockan 19.24 (nyckel, TV).
Med alldeles för mycket choklad i magen.
O lite gråhårigare än förut.

Sen är det jul mina vänner.
Förhoppningsvis en god sådan.

Efter en god natts sömn.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar