söndag 7 januari 2018

Richard Gere har nåt som är mitt!

Det var ju så här jag tänkte mig det.
När jag gick hem på julledighet den 22 december.
Fast då blev Leya sjuk med kulmen på julafton 
o på juldagen gjorde influensan sitt intåg hos Ingela Widén.
Alla "lediga" dagar förflöt som i en dimma o jag började krya på mig först igår.
(de som påstår att jag inte har något i skallen skulle dock kunna få ta sig en titt på mitt snor. 
Tänk vad som kan produceras där inne ändå!)

Idag har varit en sådan där dag som jag tänkte att hela lovet skulle bli.
Med att mest sitta o pyssla o fisa runt i gamla kläder som har sett bättre dagar
 (Det gäller iofs alla mina kläder...)

Idag har Leya o jag pysslat mest hela dagen. Förutom välförtjänta glafs-pauser.

O iom mitt nya positiva nyårs-jag så ska jag fokusera på att fånga den här dagen.
Väldigt många dagar de senaste veckorna blev inte alls som jag tänkt mig.
Men den sista blev ta mig 17 det!
O då är det den jag tar med mig.

Jag har även bokat tågbiljetter idag btw. 
För en pysselhelg hos syrran nu i januari.
240:- tur o retur för mig o Leya!!! Strålande!
Nu hoppas jag att det inte blir 2 mm snö eller -2 grader. För då blir det väl problem med tågtrafiken.
Men blir det inte det måste jag säga att SJ levererade idag. I alla fall ett fantastiskt pris.


Jag sover som en kratta numera (sover dom?!) Igår runt midnatt funderade jag på att slurpa i mig ett par glas vin o ta tag i den där låten som måste skrivas. Måne över haväng var det också.
Det blev dock att bädda ner sig o se på skräckfilm i stället. Ett klokt val även det, i alla fall trevligt.



Imorgon börjar mitt nya 2018 för resten. 
(på bilden är det jag men inte i mitt nya liv. Snarare som 17-åring. Med pilbågen i högsta beredskap.O seglarskor på fötterna.Men det syns inte. Det tackar vi för)



Jag har legat 12 veckor back med mitt PL:ande. I helgen har jag hunnit med 4 veckor. Wihoo!
Jag är fan på G!



Det ser ut som att Richard Gere i princip har snott alla mina
nyårslöften/visioner. (förutom att köpa en kajak o bli blodgivare)
Det är således jag o Richard mot världen!



När man är full av feber o inte något annat ger det lite extra krydda att lyssna på sitt senaste pod-avsnitt i ett långsammare tempo. Gör gärna det! 
Hur du än vill lyssna (eller ej) så ligger länken här nedan. 

https://itunes.apple.com/se/podcast/avsnitt-4-mitt-liv-glider-omkring-i-ansjovis/id1298061861?i=1000399172580&mt=2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar