söndag 18 februari 2018

Livet är en soppa o jag har en gaffel


AHA-upplevelse:

Jag har en blogg.
Jag har sportlov. Det behövs.
Jag har haft en helg nästan helt själv. Det behövdes.

"Livet är en soppa o jag har en gaffel."
Jag har försökt börja sörpla i mig livet i små doser.
Det går okej. Man spiller lite men det man får i sig borde ge näring.


Jag har börjat göra enligt ovanstående.
Jag har drömt. Mardröm. Ta farväl. Mardröm. Ta farväl. Sådana drömmar tre ggr denna vecka.
För ett tag sedan drömde jag om IKEA:s grundare.
 Då cyklade han runt hörnetnågra timmar senare... 
Undrar vad som händer med den här veckans drömmar?
Måste jag börja drömtyda? Eller bara vrida upp "Time to say goodbye" o bara vänta?
Om nu allt ska bli verklighet så bestämmer jag helt sonika att i natt ska jag drömma 
världens knasigaste dröm om roadtrips, tinflutes, varm choklad o att spela trombon åkandes motorcykel. O våga sen inte göra den drömmen verklig!
Man ska förverkliga sina drömmar. Har jag hört. O drömt.


Helgen:

Jag har rensat kläder.
Jag har säkert slängt bortåt 3 par shorts. Jabba. Nytt personligt rekord.
Jag har rensat foton i datorn. Eller försökt börja organsiera det som är sparat i 7 olika mappar fast på olika ställen o tar ungeför lika onödig plats som jag gör.
Jag har ignorerat mig själv.Tack gode gud för det.
Jag har ignorerat världen runt omkring. Tack mig själv för det.
Världen runt omkring har ignorerat mig. Tack Christer Björkman för det.
Ja, jag visste inte vem jag skulle tacka där, men honom har man att tacka för mycket har jag hört.
Dessutom lever han  ju på...  bidrag...  
(Åhahahahahah, vad rolig jag är!!! Var är en smileys i ett blogginlägg när man bäst behöver den?! )

Apropå Christer har jag ju även sett mello. Eller vad tusan det nu var vi såg igår.
Bland annat Moncho som gör en egen variant på "Havet är djupt" O rimmar så här galant:

Jag har hittat mitt andra hem
på andra sidan Atlanten (med betoning så att det ska rimma)

Jisses säger jag bara.Jisses.



"Oavsett hur mörkt livet är så är det alltid ljust i kylskåpet."
Det här har varit min middag i helgen. O pizza.
Ibland bara får man. Ofta får jag.


Veckan som gick bort:

 Dikter på gibbrisch.Värderingsövningar. Utomhusdisco. Grej of the day. Personalmöte.


Liatorpsrevy. Second hand - som vanligt... Yoga. Farmen. Frysa.

Fettis-dagen. Såväl tisdag, fredag,lördag o söndag.
Fet-tisdag var det däremot bara i tisdags.

Semla.Våfflor.Semla. O musikskolekonsert. 
Dejá vu.

Ständigt trött. Dubbelseende. Trött. Konstant tryck över bröstet. Djupandningen funkar väl sådär.
Skittrött. O så en jävla häl på köpet. (kunde man inte bara fått en cykel på köpet liksom?)
Men bilen går bra!




"Om man dricker på alla hjärtans dag - blir man kärleksfull då?"

Nä. Tror bara jag drack klöverkonjak denna dag för övrigt.
Men man blir alldeles varm i själen när man får ett paket från elev med goaste nallen i.
O jag fattar för mitt liv inte varför just jag fick den av honom.
Men man behöver inte fatta så mycket, det räcker att bli superglad.
Jag fick även Tinnitus denna dag för övrigt. 



Vid rodret:
En som nu varit tillräckligt långrandig.O som inte fattar vad tusan som hände med det här inlägget?!
Det skulle ju inte bli så långt. O inte så djupt.
Men jag är rätt djup. Liksom havet. Vi har kanske nåt gemensamt ändå jag o Monchichi eller vad han nu hette som rimmade så friskt i Mello.
O man behöver som sagt inte fatta så mycket.
Nu ska jag fatta tag i resterna av min pizza.

I morgon blir det POD! Wihoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar