onsdag 6 juni 2018

Dyngbaggegalan 2018

Idag firar jag Dyngbaggegalan. 
Inte nationaldagen.
Inte Guldbaggegalan.

Idag är den dagen då man är ledig o fyller timmarna med de mest pekkiga saker som finns som inte hunnits med på länge.
Sakta sakta försätts de där bergen som tornats upp sig.
 Ungefär i samma takt som de nya växer upp.
Men det är verkligen dyng-tingesterna som fått sig en dust i dag.

Det är ansökningar hit o dit, jakt på besked, installering av ny dator som skapar såväl magsår, huvudvärk o enorm tjurighet. 
Men som gör att jag även inser att jag borde bli datorhacker, 
så som jag lurat den där dumburken idag o knäckt koder hit o dit.
Det är sjuka barn, renbäddning, bäddrening, säkerhetskopiering samt dags att slänga upp alla vinterkläder på vinden. Detta görs trots att hälften av dem saknar dragkedjor eller innehar trasiga sådana - de slängs in i en garderob i tron att de ska självläka tills de åter hittar dagens ljus.
Eller vinterns mörker.

Det är halvdruckna pepsi som är ungefär en månad gammal o som hittas ungefär där man inte vill hitta en månad gamla Pepsis.

I morgon är det vanlig jobbdag igen. 
Tack o lov.
Men guuu sicken mögig, bra o nyttig dag det varit ändå.
Tack Dyngbaggegalan.

Jag vill även tacka tangentbordet som varit kasst o vägrat skriva bokstäverna på översta raden.
Hade det inte självläkt det också hade detta inlägg blivit jobbigt att läsa.
J jag sa jst d, da nlägg had blv jbbg a läsa.


Trevlig Dyngbaggegala på er alla =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar