måndag 30 juli 2018

Hästen går inte ända upp i bestickslådan...


Jag har nyligen (igår) upplevt mitt värsta restaurangbesök ever. 
Märkligaste i alla fall. 
För den gången jag fick ett öppnat halvt saltpaket mitt i min hamburgare på Gyllene Måsen, eller när jag fick en 3 cm stor kackerlacka i min mat i exotiska Stockholm var kanske snäppet värre.

På en plats hyfsat nära mig har det i juni öppnat Old Mikes Diner. Ser superhäftigt ut o ger sken av att ha fruktat snaskiga hamburgare.

Igår styrde jag, Sis o Leya kosan dit med kurrande magar.
Fasad häftig, inredning snögg o lite fränt med att göra beställningarna o specialdesigna innehållet via app.Så långt gick allt bra.Förutom att jag inte kunde betala med kort i appen o att jag fortfarande inte sett till nåt kvitto efter att ha swishat.

Syrran fick in sin mat först. Den stora Coca Colan hade förvandlats till en liten. Aiolin var majonäs o vid försiktigt påpekande av detta bars det in en ny bytta...med...majonäs...

Runt omkring oss ser vi mat får lämnas tillbaks från minst tre bord som fått fellevererat 
eller något saknats.

Så kommer då Leyas o min mat. 
Serverad av den mest creapy servitör jag träffat. Mer rakryggad än en flaggstång o med ett leende som gick runt hela huvudet o tillbaks igen.
 O känsla man får är att han är tagen direkt från ett The Sims-spel.

Jag hade bytt till sötpommes (eller sötvattenspommes som jag trott att det heter sedan jag stiftade bekantskap med dem för något halvår sedan) men på min bricka stod vanliga pommes. Det ordnade sig dock snabbt då Leya som beställt vanliga pommes, fått söt(vattens)pommes.

Leya hade lagt order om en del saker som skulle tas bort från hennes burgare o det hade man lyckats med. Däremot var det tillagda baconet ett minne blott. (Förutom på betalningen förstås)
Jag hade lagt till ost på min burgare. Total avsaknad av ost. Däremot hade man lagt på en extra hamburgare så där tronade två köttbitar på varandra. O då jag påpekar att det nog blivit lite fel står The Sims-servitören stadigt o rakryggad, 
flinar om möjligt ännu mer o får till slut fram ett: ”Mmmmm...” (samtidigt som han står kvar, ser oerhört stolt ut o inte gör något mer. Än ler. Döläbbigt) 

Jag blir så nervös av att inget händer så jag hasplar ur mig nåt om att jag väljer att behålla min mat så att vi får äta nån gång. The Sims står då leende kvar, men går vidare efter några sekunder, vänder o kommer tillbaks o säger leende:”Köttet är ju dyrare. Du tjänar på att behålla den extra burgaren, den kostar mer”. Sedan blinkar han till mig o går leende därifrån.
Maten intas. Tämligen små hamburgare för det priset (fast jag ska ju vara tacksam, jag fick ju två...) o inga fler problem uppstår. För oss. (Här nånstans får vi även in vår dricka)
Att en servitris står utanför o viftar i bråk med en av kunderna, vanlig pommes får bytas mot söt(vattens)pommes vid ytterligare två bord, alla anställda slafsar runt i ostrukna T-shirts med ölreklam på, sällskapet bredvid oss inte får sin mat då en av beställningarna inte nått fram o att The Sims o en servitris plötsligt ställer sig i köket o lagar mat för att sedan bära ut den i restaurangen o sätta sig o inta det själv, tycker vi inte längre är något  oväntat.

När vi så är klara, mätta o nö...., nåväl - mätta... ser vi att man kan betygsätta stället i appen. Det känner vi att vi måste göra. Upp kommer en ruta där det står att här kan du betygssätta ditt besök. Sedan en stor tom yta där man inte kan skriva något o så en ruta med ”skicka in”. Jo då så att...

Då det inte gick att betygssätta där så kommer betyget här:
+ 3 för maten, -20 för servicen, - 97 för The Sims som jag kommer ha mardrömmar om i månader.

Hoppas de skärper till sig. Stället har potential. Men bara stället i nuläget. Troligtvis kommer de åka på ett antal stämningar från personer som valt bort något de är allergiska för o sedan fått in dubbel dos av just det. O det ska de vara tacksamma för...
Ja halleda.




Huset som Gud glömde. Eller så var det det enda han kom ihåg




Vad synd, det har ju potential egenligen. Just det - glömde att nämna att servetter o salt fick vi be om.



Pustar ut i den lilla campingstolen från Bil-Tema

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar