tisdag 14 maj 2013

Retroaktiv dansk dagbok, 9 maj. Dagen när det slog slint. Och jag såg på 5D-bio

To 9 maj

Sover hyfsat oroligt o vaknar många gånger o tror att nu står danska maffian för dörren.
Vaknar slutgiltigt runt 7 av att några älgar eller vad det nu är galopperar förbi.
Förpassa oss ut från området innan 8 som det var uppgjort.
Drar ner till en marina.
Ser en toastol vid ett staket samt en man som byter om utanför sin bil.
Förbannar att jag inte alltid har min kamera redo.
En dag senare lyckas jag ändå ta ett (skit)dåligt foto. Utedasset är ett faktum
 

Ser en massa pensionärer som är på väg ner till havet för att bada. Danskar är inte kloka.
Funderar därför helt seriöst på att hoppa i jag också.
Hittar en båthamn. Börjar läsa Mia Skäringers bok Ave Maria. Undrar om hon är jag. Eller jag är hon.
O då har jag bara läst två sidor.
Berättar för Leya att "idag är det Kristi himmelfärdsdagen. Det är den dagen Jesus drog upp till himmelen". O då svarar hon: "Va? Har han varit nere...!?"
Får nog ta tag i det där med religionskunskap snart.

Drar till Bakken. Blir förpassad längst längst bort. En halvkilometer från alla andra bilar.
Visst - nog för att Husbilen är ful, men ändå...
Väl inne på Bakken är det hundar överallt. Faktiskt. Nån hunddag.
O så vi.
Hundarna åker inte karusell så det är bara till att springa runt mellan karusellerna.
Efter en timme har jag åkt typ 10 st.
O sett en film i 5D. Det som jag tidigare bara skämtat om o knappt trodde fanns.
Men Samis äventyr finns.
På danska.
Tyvärr.
O stolarna hoppar omkring med oss tre i salongen som aldrig förr. O helt obefogat. Jaha.

13.00 åker Tornado. En bergbana som går inomhus o där du har tappat huvudet efter 7 sekunder.
Jag har även åkt spökslottet. Någon tog på mitt lår. Jag skrek någon rakt i örat o gav en rak höger.
Jag har aldrig slagit ner ett spöke.
(jo faktiskt en gång på ett konfaläger kom jag just på. Men det är en annan historia)Hade varit passande att ge en dansk skalle... Jag menar, vi snackar ju Danmark.

14.00 Klämmer bröna i en kängurukarusell. Snacka om pushup

14.45 åker flumride. Hade man fått pris för miss wet tshirt hade det blivit jag

Åker väl ett 20-tal karuseller till. Bland annat den här:


Man är inte roligare än man gör på sig...


17.30 vet inte vad det tar åt mig men antar att det slagit slint. O då har jag inte ens luktat på alkoholen.
I bergodalbanan får jag impulsen att i backen när man fotas dra upp tröjan o göra en boopcheck. Kommer dock på det för sent o sen är för lång kö ett faktum. Risk föreligger att det dock kommer att ske på sommarens övriga tivoliresor.
Strax därpå spankulerar jag omkring helt själv när jag nås av impulsen att ställa mig i en buske o låtsas vara snubben som uträttar sina behov.
Grabbar, ni vet inte hur lätt ni har det. Ibland.
O en halv minut senare kommer jag på mig själv att låtsas vara trafikpolis o stå o dirigera trafiken runt omkring mig.
Håhåjaja.

18.29 Packad i Husbilen igen o på väg för att leta reda på kvällens camping. Vart nu det kan bli. Satsar på Koge (uttalas med ö)

22.30. Japp, det bidde Köge. Inte mycket mer att säga om det.
Ser ut som att man bor vid ett kärnkraftverk.
Dessutom smygröker jag. Hej då.


Välkommen till den familjevänliga campingen "Reaktorn"
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar