fredag 26 maj 2017

En klapp på axeln är bara en halvmeter från en spark i röven...

Ofta brukar jag kicka på mig själv. Sparka på den som redan ligger liksom.
Det är inte ofta jag tycker att jag är vidare bra eller något att hänga i julgranen.
Där hänger redan så många andra. Som är bra. Eller tycker dom är bra.

Fast idag är det min tur. En liten klapp på axeln är jag ta-mig-tusan värd.
Senaste månaden är det så mycket jag har tagit tag i. Bland annat valkar av diverse slag.
- 6 kilo har det i alla fall trappats ner den senaste månaden. O lätt har det gått.
Att man sedan roar fritidsbarnen som aldrig slutar förundras över den runda vispen i pulverburken till proteindrycken är ju bara en bonus. Vem behöver dyra leksaker o lekplatser liksom.
Bara vifta lite med burken så är det samma effekt som ett trollspö.

Att jag sedan hittat min nya gamla racerfräser-cykel o så sakteliga satt ner trampdynorna på den o flängt genom skogen ett par gånger är ytterligare en bonus.

Klapp, klapp. Ida´ ska ja´ va gla´.


Guldkrona på. Idag. Nästa gång är det troligtvis törnekrans igen men den dagen den sorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar