söndag 25 februari 2018

Jag säger inte att jag är Batman...





... men har du nånsin sett mig o Batman i samma rum?
Nä.
Just det.

O på det följer veckan i korthet.
En ledig sportlovsvecka till o med.



Sova kass, revyrep, Hayday, pyssel, ful, bonusfamilj, klädrens, fotorens, glafs, dåligt mello,PL:a,
tryck över bröstet, glafs, 
Växjö, samarkand, tjejshopping, köpa för liten skinnjacka, typical me, älskar den, må kass, må bra,
ful, Älmhult, blandfärs, det kittlar lite schönt, osams, det finns hopp,
Österbymo, tappa ljuddämpare, ligga på väg o slita bort ljuddämpare, ligga på väg o krypa i efterskalv av lastbil på lastbil som dundrar förbi en halvmeter från mig, ganska ful, Dollarstore,
 lilla mamma <3, glafs, yrsel, loppis, bonusfamilj
Vlogga - HERREGUD!, 
Haganäs, simma 3 km, (nu har det visat sig att Vansbrosimmet i år krockar med Kroatien, wihooo!) bio Monky - nej, nedmejad varningsskylt, fulsnygg, städa.
åka pulka bakom fyrhjuling (så jädra kul!), sladda runt med fyrhjuling (så jäkla kul!), o den är min - bara min (så jäkla kul!!!), basta, inga nya rekord, skyller på astma,  (ha, det rimmar nästan...), bonusfamilj,
sova kass, pyssla, wish (milda himmel, hur ska det gå med tullen), glafs, kalas i Virestad, glafs, glafs o glafs, ej sett Mello (än), nästan snygg, moget Isak, 
hastigt o lustigt bli tvärförkyld, stratetiska planer med Jesus,
almanacksuppdatering o packa väskor inför livet som startar upp i morgon.
Glafs.



Jag är ikapp! Fyra veckors PL:ande har det hunnits med o nu står jag på v. 8





Tappad bakom en vagn. Eller snarare under.




Bättre en ljuddämpare i hundburen än fyra i skogen...




Österbymo ligger i nordligaste Norrland ungefär för er som inte visste det.
Betydligt mer snö har de i alla fall. Samt ej så plogade vägar.



Pod-måndag. Chiliostbågar är skitäckligt. O svårt att äta när man ska vara "i etern"




Blandfärs statistik. Vi tackar Felix svettlökar eller nåt för att statistiken sköt i höjden i januari


Det var en väldigt munter pod-inspelning som skedde i måndags...




Tappad bakom en vagn. Eller snarare fyrhjuling.Kul som faen är det i alla fall. O man känner sig som en stuntman när man flyger ur i tid o otid. Vad rygg o röv känner sig som vet jag inte.
Mörbultad stuntman kanske. Eller blandfärs?



Alla hjälper vi till att städa badrumsskåp på sitt sätt...





Kalasfirande med tre generationer. Näää, fast med Leya, Hanna o Stig.



Sköna bönor. Emmy o Hanna.



Emmy hade för övrigt väldigt mycket att säga mig...



Typ. Men vis av erfarenhet så fick jag dille o bestämde mig för att beställa en roddmaskin.
OCH en crosstrainer. Så typiskt Ingela. Sååååå typiskt Ingela.
(har dock inte bestämt mig ännu eller gjort slag i saken. Äter förmodligen tre chokladkakor o e påse ostbågar först)


Som sagt.


 Med ett skevt leende kommer man långt. 
Man kan exempelvis lura sig själv att man inte alls har söndagsångest för att man ska jobba i morgon igen, för att det är svinkallt ute, för att bilen kanske inte startar, för att man inte hann städa alla badrumsskåp, för att man har svullat något alldeles ohyggligt eller för att trycket över bröstet smugit sig tillbaks som en avlöning från kommunen 
(lite senare än vanligt alltså men man kan lita på att den kommer)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar