lördag 20 juli 2019

Inte så många måsten - mest Primosten. Resedagbok, avsnitt 3

Kampen om resedagboken fortsätter. 
Vi har senast häckat på Belvedere i några dagar. Onsdag den 3 juli är det så dags att testa camping Primosten (ett namn jag aldrig kommer lära mig hur det uttatlas - är det Primosten eller Primosten?)
Då vi inte ska husbilssegla så många mil idag så hinner jag faktiskt med den vanliga morgontiden ensam ute. Äta frukost hinns också med.
Efter kl 08 är vi så redo att luffa vidare o tar oss uppåt ett par mil 
då vi blivit nyfikna på camping Primosten.
Gå runt o kolla lite platser först.
Tog en plats lite mitt i först men svårt att komma in mellan tallarna så bytte till en strax ovanför. 
Trixigt även där att knöla in bilen mellan träd o utan att köra ner grannens tomt alternativt tält alternativt grill, men Andreas är ju något av en gud. 
(o husbilen är trots allt bara en 7-metare. Typ. Den är dock ingen gud. Den är en Dethleffs)

Havhäng vid ett underbart hav. Fin botten, turkost vatten o små "raukar" att ligga vid så att alla får sin privata lilla strand o det inte blir sardinburk av alltihop.
 Det verkar som att det hänger ihop det här med att när man har en camping med mycket barrträd, så är stranden lite mer kuperad, vassare o mer a´la rauk-stil.
Sol o bad o lite fotande o lite mer sol o bad.

Gräva runt i botten av frysboxen o se vad katten släpat in (eller vad som finns kvar i botten av det medhavda i matväg) Blev till att grilla hamburgare.

Andreas försöka se Sverigematchen (Sverige-Nederländerna) i fotboll.
Jag försöka hålla mig vaken rent allmänt.
Leya försöka få 20000000000 "dagar" på Snapchat.

Sov endast 1,5 timme denna natt med lite oro över hur husbilen skulle trixas ut nästa morgon o om det skulle bli 55 mil kustväg eller den olycksaliga motorvägen där vi 
satt fast i storm över ett dygn på, för några år sedan.
Ja. Jag vet att det mesta inte är något att oroa sig för o att man lätt "tar ut segern i föskott" ett antal gånger med att ständigt bekymra sig. 
Men tala om det för en övermatad hjärna o en magkatarrisk mage.(Det går bra att maila till: jajagvetattmanbordestängaavointekännaotänkasåmycket@detärintesåjäklalätt.se.nu.då)

Nu visade det sig ju givetvis att jag inte haft något att oroa mig för eller drömma mardrömmar om kring detta, men det är ju en annan historia...

... som kommer nästa gång på bloggen. Då får ni höra historien om Baska/Zablache/Krk.

Till dess går det bra att lyssna på senaste avsnitten av podden  som tydligen släpptes för någon timme sedan. (Japp, förinspelat) Det har absolut ingenting med Kroatien att göra men det är ju en del av mitt liv också. Välkommen till senaste avsnittet av Blandfärs. (hälften nöt, hälften svin, Jag funderar fortfarande på om jag är nöten eller svinet...)



Den gamle o havet... O mindre lyckade försök att ta selfies.



Ett stänk av Primosten


En av de få solnedgångar vi får skåda i Kroatien då vi alltför ofta befinner oss på platser som är "felvända". Eller om det nu är vi som är det.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar