torsdag 30 juli 2020

1-årsjubileum, sportbilar o årets höjdpunkt

Ja jisses.
Tänkte jag skulle ta upp bloggen o inser då att det var nästan exakt ett år sedan jag bloggade senast!
Det struntar vi i, tänker jag. Eller jag tänker så här att vi stuntar att tala om vad som hänt eller inte hänt under det året utan går bara vidare o låtsas som att det regnar.
O det gör det ju.

2020- sommaren var då vi lärde oss ett nytt ord - "Hemester". Att Corona härjar för fullt o folk uppmanas att hemestra har gjort att det inte blev något Kroatien i år för vår del
men vi hoppas kunna komma tillbaks o det med full kraft o lite till nästa sommar. 

Det som har hänt i stället är lite allt möjligt, men nu lägger vi fokus på v. 30 o den sedvanliga pysselveckan med Sis. Vi kom fram till att vi pysslat med just sådant sedan vi flyttade ner hit till Småland, vilket var 18 år sedan. Respekt

Men nu hälsar vi er välkomna o välkomna åter o sätter tänderna bildligt talat främst denna gång
 i v. 30 o pysselveckan.






Ja, det här  är alltså jag. I vansinnigt behov av en frisör bland annat.



Redan dag två fick vi lite oväntat besök. Jimmy som jag inte träffat på ett år o Annika inte träffat sedan september hade fått en veckas semester mellan racing-tävlingar o tog då en turné från Tyskland där han numera bor, till Småland, Linköping, Norrköping o Stockholm. Tur han gillar att köra bil...




Vi fick också testa att åka "sportbil. Jag är glad att vi bara skulle till Huseby o inte följa med tillbaks till Tyskland. Det var liiite trångt för Leya o mig i baksätet.



Bil o son o mor. O en högst märklig fotad vinkel. Nog för att Jimmy är lång o bilen kanske låg men normalt är min syster mer än 3 äpplen hög. Fina är de i alla fall hela trion.



Bil, Jimmy, 2 äpplen hög Ingela o Leya samt kanske en bit av en telephön längst upp i vänstra hörnet.




Rundtur på Huseby. O gratisnöjen är ju fantastiska ibland. Inte minst Huseby är dejligt.




Middag under pysselveckan brukar vara snabblagat, vem tusan hinner stå o laga mat då liksom?! 
Här hann vi i alla fall mumsa pizza som Annika bjöd på vid ett besök på Bykrogen i Liatorp. Gnomnomnomnom... (som för övrigt hade en av de goaste pizzasallader man ätit på länge)



Vädret under veckan blev ju aldrig dövarmt så man var tvungen att åka o bada i parti o minut.
 Här tar vi oss dock ett friskt dopp o säger hej till kameran.



O här kan ni som bara ville ta del av sportbilar, pizza, vin kvinnor o sång sluta läsa o kika.

 Resterande bilder visar upp en del av de alster vi hade som tearpi under veckan. Annika koncentrerade sig främt på LO (layouter), Leya var konstnär o målade om en hel kortlek med filmmotiv (så jäkla häftiga men ej dokumenterade här, jag får visa upp dem en annan gång) o jag låg 30 veckor efter med mitt PL:ande (project life, som en veckodagbok i fotoform) så jag jobbade främst med det samt hann med lite LO:s
På bilden ovan syns de flesta av de layouter som gjordes.



Ett urval av de LO:s Annika skapade.



Även dessa har Annika gjort.



Här är en av de underbara Layouter Annika skapade o det på Leya. En Leyout alltså. Blir man inte glad av den så har man nog svårt att dra på smilbanden.




O här följer då mina. Smartheten får ni på köpet.




       Ännu en uppmaning att välja glädje!



Home is where the heart is.



                                          O det var längesedan galenskapen fick ett ansikte.


En av de layouter som grundar sig på en utmaning, nämligen att den måste vara i pastell.
Limmad pensel, check!


Så sant så sant.



Mors dag kommer för övrigt alltid 9 månader efter fars dag...



  
Majken krävde att få vara med på ett hörn. Eller hörn o hörn,
 Majken nöjer sig aldrig med att ta plats i ett hörn.



Ännu en layout efter en utmaning - "Gör din fulaste LO du kan". Den var kul! Jag tillverkade till o med en spyhink. Personerna på bilden har dock aldrig nånsin varit fula. Minns med värme de sommarjobb när man var tonåring o turnerade runt i Småland med konserter. (snygg var jag också. O cool. Prickigt, rosa brallor o färgskiftande brillor kan aldrig vara fel...)



Det där måste jag också bli bättre på. Att adda water. Dricker på tok för lite. Varannan vatten, varannan damernas får det bli nästa läsår. O en jäkla massa proteinpulver däremellen i jakten på de 15 kilo som bestämdes i september skulle bort innan Kroatioen. Hälften tog jag. Vilken jäkla tur att det inte blev Kroatien detta år!!! Fortsättning får följa.



JO! Här var ju ett av de spelkort Leya målade under veckan.
Hon är grym! Såväl Anna-Bell som Leya.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar