fredag 17 mars 2023

Cå Cabla Cvårt!

 Dags för C! O hade nyss ingen aning om vad jag skulle anrätta för något där. 

Hade det varit A hade det varit så mycket lättare o purfärskt. Då hade jag kunnat berätta om min order hos Apotea för ett par veckor sedan av 2 st foundations samt en burk flourtabletter (en salig blandning, jag vet) Ordern kom hyfsat snabbt o glad i hågen slet jag upp paketet o fann... 2 st disktrasehållare o en burk flourtabletter (en salig blandning, jag vet). Inte glad i hågen mailade jag förra fredagen deras kundtjänst om fallet o har sedan dess inte hört ett smack. Så APOTEA, ni suuuuger! Troligtvis ännu mer än de disktrasor jag planerar att hänga upp på de disktrasehållare ni så felaktigt skickade mig. 

Men det går ju inte att skriva om Apotea när vi hunnit så förtvivlat långt som till C.

Vid första anblick i min hjärna föreslog den bara cancer o gamla själsfränder o det är inget jag vill plita om här i nuläget. Sms:ade min lille spanjor over there, tillika Blandfärspods-kompanjon, o fick raskt svar över olika ämnen:

Att ändra synsätt genom Cyklop, att färdas fort fram i livet på Cyklar (han har själv för övrigt ett stort intresse för vintercyklar), att klimatfrågan drar fram snabbare än Cykloner, att jag är sur som en citrusfrukt o att det ikväll blir tacccccos. Inspirerad av hans förslag slog jag raskt bort dem alla, öppnade en cider o en chokladkaka o skred till verket. O här sitter jag nu o inser att jag dricker en något för gammal cider o äter en stor chokladkaka fast middagen väntar runt hörnet (vänta nu, väntar den runt hörnet lär det ju bli att äta ute i kväll. DET vill jag inte. Det blåser för mycket...) o tänker att det får bli en Anus o Lotta-lista. Alltså diss eller hiss typ över C-saker.

Vilka är era hiss o dissningar angående C-ting?

Diskutera i grupp eller kommentera gärna.


Här är mina i nuläget:


ANUS:

1. Cancer

2. CD-spelare. Alltså, på jobbet lever jag emellanåt kvar med mina gamla CD-skivor med aktuella låtar för ungarna att gnola till. På en CD-spelare som ständigt hackar så mina softa mjuka danssteg i stället måste omvandlas till nån form av dödsmetalls-flamenco. Men i veckan hittade jag en mapp på min dator med samtliga gamla itunesbakgrunder på!!! Rusade iväg o köpte det största USB-minne man kunde uppbringa (ja i Älmhult då, så det blev 32 gb) o nu ska det bli annat ljud i skällan. Troligtvis via dator.

3.Caesarsallad. Alltså den där osten man glömmer peta bort är ju inte mumma (nu har jag ju ätit ceasarsallad typ 2 ggr i mitt liv men ändå... )

Bubblare: Carpe Diem-uppmaningar. Fånga varenda sabla sekund! O nätter! Inte bara dagar. O utan någon uppmaning. Själv är jag skitkass på detta men jobbar på det. Skriver alltid ner tre positiva varje dag samt "unnar" mig något varje dag (för gammal cider o choklad exempelvis...)


LOTTA: 

1. Choklad

2. Cider 

3. Campingliv

 Bubblare: Commitments, Cure, Coldplay, Carry a Stone o alla andra fantastiska band o artister som snurrat o snurrar o ska snurra runt musikaliskt hos en.


Nu säger jag bara CCCCkål o ha en helg! Helst fantastisk sådan!




Tack Apotea för mina nya fina foundations...




Tack Cider o Choklad för en ständigt spirande inspirationskälla. (även om ni är för gamla. Liksom jag.)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar